als je zwanger bent en een jaar of 15.. je besluit het kind te houden bij jou thuis.. moet je daarvoor toestemming van je ouders hebben?

Ik ben niet zwanger ofzo hoor! maar ik zag vragen van mensen die 16 en zwanger zijn.. nou vroeg ik me dus af.. stel je bent een jaar of 15 /16 en je word zwanger en je wilt het kindje houden.. maar je ouders vinden het niet goed.. wat moet je dan? want het is dan toch nog steeds het huis van je ouders en ze zijn nog steeds de baas over je.. wat zou je dan kunnen doen? en wat gebeurt er dan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dan kun je via het maatschappelijk werk hulp zoeken en krijgen. Wat er dan gebeurt hangt helemaal af van hoe je bent en wat je wil. Natuurlijk zal eerst geprobeerd worden of je niet toch bij je ouders kunt blijven wonen, maar mocht dat echt niet lukken, dan zul je geholpen worden bij het zoeken van een nieuw adres waar je begeleid kunt wonen, of een pleeggezin waar je terecht kunt. Zorg dat het zo ver niet komt....

Hier vind je alle antwoorden. Toegevoegd na 20 seconden: Sorry linkje vergeten.... http://www.tienermoeders.nl/

Aangezien iedereen andere ouders heeft, zullen ze allemaal anders reageren. En aangezien het nog niet aan de orde is, kun je het best eens aan ze vragen. Waarschijnlijk schrikken ze zich kapot :)

je ouders hebben een zorgplicht naar jou maar ik denk niet dat ze perse verplicht zijn je in huis te houden, als je je zwaar misdraagt kun je ook uit huis geplaatst worden. In principe hebben ZIJ een zorgplicht naar jou en jij naar die baby maar omdat jij nog niet meerderjarig bent vallen jouw evt "misstappen" toch ook nog onder de verplichtingen van je ouders, dus ik denk dat zij ook (financieel) voor jou baby moeten zorgen. Volgens mij kunnen ze je niet dwingen de baby af te staan maar als zij er niet voor willen zorgen en jij wilt daar blijven wonen MET baby wordt de sfeer wel om te snijden Gelukkig is het maar een theoretische vraag zullen we maar zeggen toch?

Gelukkig is er in zo'n geval altijd goede hulp te krijgen. Siriz beantwoordt jaarlijks 2.500 hulpvragen, geeft voorlichtingles aan 20.000 leerlingen en biedt opvang aan 20 jonge (aanstaande) moeders en hun kind.

Bronnen:
http://www.siriz.nl/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100