als je zwanger bent en een jaar of 15.. je besluit het kind te houden bij jou thuis.. moet je daarvoor toestemming van je ouders hebben?

Ik ben niet zwanger ofzo hoor! maar ik zag vragen van mensen die 16 en zwanger zijn.. nou vroeg ik me dus af.. stel je bent een jaar of 15 /16 en je word zwanger en je wilt het kindje houden.. maar je ouders vinden het niet goed.. wat moet je dan? want het is dan toch nog steeds het huis van je ouders en ze zijn nog steeds de baas over je.. wat zou je dan kunnen doen? en wat gebeurt er dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Dan kun je via het maatschappelijk werk hulp zoeken en krijgen. Wat er dan gebeurt hangt helemaal af van hoe je bent en wat je wil. Natuurlijk zal eerst geprobeerd worden of je niet toch bij je ouders kunt blijven wonen, maar mocht dat echt niet lukken, dan zul je geholpen worden bij het zoeken van een nieuw adres waar je begeleid kunt wonen, of een pleeggezin waar je terecht kunt.

Zorg dat het zo ver niet komt....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt voor de reactie, ik zorg zeker dat het niet zo ver komt.. maar ik was wel nieuwschierig naar wat er dan gedaan zou kunnen worden.. want het lijkt mij dat niet alle ouders willen dat hun kind een kind krijgt en dat het kind dan bij hun in huis komt wonen en opgevoed word..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, maar ouders willen ook niet dat hun kind op straat komt te staan en veel ouders willen hun kind ook niet dwingen om haar kind af te staan of een abortus te laten plegen. Daarom worden meiden met 'n kind toch meestal door hun familie opgevangen.

Andere antwoorden (4)

Hier vind je alle antwoorden.

Toegevoegd na 20 seconden:
Sorry linkje vergeten.... http://www.tienermoeders.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie site, wel erg 'blij', maar dat zal de meiden wel aanspreken.
Aangezien iedereen andere ouders heeft, zullen ze allemaal anders reageren. En aangezien het nog niet aan de orde is, kun je het best eens aan ze vragen. Waarschijnlijk schrikken ze zich kapot :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha das wel lullig zeg....!!!!!!
vind het een +je waard :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha ja maar het gaat hier niet om mij hoor, mijn ouders.. die zouden mij nooit het huis uit sturen ookal zou ik een kind krijgen..ik ben ook helemaal niet zwanger. maar was gewoon benieuwd wat er gebeurd met de mensen bij wie de ouders er niks van willen weten etc.
Omdat de ouders dan nog steeds de baas over ze zijn.
En over hun eigen huis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bezorg ze maar geen hartverzakking! Maar een keertje een rondje 'stel je voor dat' kan nooit kwaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb trouwens wel een keer voor de grap tegen me vader gezegt: pap ik moet je iets vertellen je word opa.
haha hij schrok natuurlijk wel.. maar ik kon mijn lach niet inhouden dus had hij mij gelijk door.
je ouders hebben een zorgplicht naar jou maar ik denk niet dat ze perse verplicht zijn je in huis te houden, als je je zwaar misdraagt kun je ook uit huis geplaatst worden.

In principe hebben ZIJ een zorgplicht naar jou en jij naar die baby maar omdat jij nog niet meerderjarig bent vallen jouw evt "misstappen" toch ook nog onder de verplichtingen van je ouders, dus ik denk dat zij ook (financieel) voor jou baby moeten zorgen.

Volgens mij kunnen ze je niet dwingen de baby af te staan maar als zij er niet voor willen zorgen en jij wilt daar blijven wonen MET baby wordt de sfeer wel om te snijden

Gelukkig is het maar een theoretische vraag zullen we maar zeggen toch?
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja het is inderdaad maar een theoretische vraag! bedankt voor de reactie!
Gelukkig is er in zo'n geval altijd goede hulp te krijgen.

Siriz beantwoordt jaarlijks 2.500 hulpvragen, geeft voorlichtingles aan 20.000 leerlingen en biedt opvang aan 20 jonge (aanstaande) moeders en hun kind.