Welk hormoon is actief tijdens zwangerschap of juist niet?

In mijn zwangerschap jaren geleden had ik geen migraine meer gehad die is van lieverlee naar 7 jaar weer terugkomen,mijn vraag is welke hormoon wordt er uitgeschakeld in zwangerschap of juist geactiveerd?,dan kan ik daar mijn behandeling foor migraine op voortzetten.Dus welk hormoon is er uitgeschakeld of geactiveerd bij zwangerschap?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Proloctine is altijd aanwezig bij vrouwen, maar ook bij mannen. Proloctine stimuleerd de borsten tot melkproductie en wordt daarom tijdens de zwangerschap en borstvoeding in grote hoeveelheden aangemaakt. Ook het oestrogeenniveau stijgt.

Een bekende reden voor migraine is de verandering in de hormoonspiegel. Bij vrouwen verandert de hormoonspiegel sterk tijdens de zwangerschap. Als je zwanger bent, kan de situatie verbeteren of verslechteren.
Hormoon spiegels tijdens de zwangerschap
Het oestrogeen niveau kan oplopen tot wel 100 keer het normale niveau gedurende de zwangerschap. Voor het progesteron geldt dat het niveau daalt in het begin van de zwangerschap en dat het toeneemt naarmate de duur van de zwangerschap toeneemt.
Als een vrouw niet zwanger is, is de fluctuatie van haar hormoonspiegel niet zo groot als in vergelijking met een wel zwangere vrouw. Dit kan een verklaring zijn voor het feit dat gedurende de zwangerschap migraine minder vaak voorkomt.
Tijdens de zwangerschap is ook het niveau van de endorfine veel hoger dan normaal. Endorfine is het pijnstillende hormoon dat van nature door het lichaam wordt aangemaakt, ook dit kan een verklaring zijn voor het feit dat tijdens de zwangerschap afwijkingen plaatsvinden in het migraine patroon..

Door de daling van de hormonen na je zwangerschap, komt de migraine meestal weer terug, bij jou heeft dit wel wat lang geduurd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je lichaam maakt hcg aan tijdens de zwangerschap
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er is niet één simpel antwoord; wat ook kan schelen, is dat de hoeveelheden hormonen veel constanter zijn. Veel vrouwen krijgen migraine van de ;il, maar sommige juist minder. Google eens op hormonale migraine.