In welke periode van de maand is het het beste om proberen zwanger te raken??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ongeveer de derde week van de maand... :P

Het beste antwoord

De antwoorden die het hebben over 10-15 dagen na de eerste dag van je menstruatie, gaan uit van vrouwen die een cyclus volgens het boekje hebben: precies 28 dagen. Jammer genoeg werken veel vrouwen niet precies volgens het boekje. We zijn nou eenmaal geen wandelende gemiddelden.

Sommige vrouwen hebben een cyclus van 25 dagen, anderen van 35 dagen. Bijzonder is dat het dan vooral de periode van menstruatie tot ovulatie is die varieert, niet die van ovulatie tot volgende menstruatie.

De meeste vrouwen ovuleren dan ook 12-16 dagen vóór de eerste dag van hun vólgende menstruatie. Dat geldt voor de vrouw met een cyclus van 25 dagen net zo goed als voor de vrouw met een cyclus van 35 dagen.

Je kunt dus het beste kijken wanneer je je volgende menstruatie verwacht, en dan terugtellen. Als je je dan richt op de periode van 20 dagen tot 10 dagen voor je volgende verwachte menstruatie, dan zit je goed.

Let wel op dat dit alleen werkt als je regelmatig bent. Ben je niet regelmatig, dan kun je ovulatietests gebruiken, die zijn te koop bij de drogist. Overigens zijn die wel een dure hobby.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Je kunt het best vrijen rond de tijd van de eisprong (ovulatie). Hiervoor moet je je menstruatiecyclus kennen. Meestal is de eisprong twee weken voor de menstruatie. In de periode vóór de ovulatie tot en met de dag van de ovulatie kun je het beste om de dag vrijen. (Bij een cyclus van 28 dagen gaat het om de dagen 10 tot en met 15 na het begin van de laatste menstruatie).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je echt zekerheid wilt kun je bij de apotheek een stick kopen die precies kan vertellen wanneer je vruchtbare dagen zijn.
( net zoiets als een zwangerschapstest maar dan voor de vruchtbare periode)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Het antwoord 10-15 dagen na het begin van de menstruatie is juist.
Wat OOK belangrijk is, is dat de man drie dagen van te voren "spaart " en daardoor een betere spermacount heeft.
Het schijnt dan dat om de dag gemeenschap de meeste trefkans geeft, omdat de kwaliteit van het zaad dan hoger is.
Misschien een wat droge opmerking, als je kinderen wilt doet de man er goed aan alle zaad voor dit doel te gebruiken en andere vormen van zaadverlies achterwege te laten (tja , hoe zeg je dat een beetje netjes op een andere manier).
Ook is een goed voorspel belangrijk , zodat door het hogere verlangen heftiger ejaculatie(s) met hoge opbrengst gegenereerd worden.
Zo optimaliseer je van beide kanten.
Het verhoogt dan de kans en de vreugde, vooral als het resultaat heeft.
Na koorts is zaad ongeveer tot 6 weken minder vruchtbaar,
ook het niet beklemmen van de mannelijke delen, waardoor de ballen door het lichaam teveel verwarmd worden is ongunstiger.
Boxershorts zijn dan een goede keuze.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rond de tijd dat je je eisprong hebt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja en dat kan je achterhalen op verschillende manieren (of alle combineren)

* een globale schatting kan via http://www.vruchtbaredagen.nl/index.php?nl_wanneer-vruchtbaar-,6
* temperatuurmethode geeft bruikbare info, na een aantal cycli ga je een patroon zien (tenzij het erg onregelmatig is)
* plus rond de vermoedelijke dagen even een testje doen, diverse te koop, vanaf 2 euro per teststaafje

en dan goed mikken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kan dit meten met een predictor ovulatie stick dan weet je het zeker. ook blijven liggen bevordert de kans dat je zwanger wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gewoon elke dag doen, kun je je ook niet vergissen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Periode van achterwege blijven van eisprong