mag je kiezen hoe jij je kind geboren wil hebben?

Dus of je natuurlijk wilt bevallen of keizersnede?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nee, je kan niet kiezen voor de keizersnede. Dit kan alleen op medische indicatie. Toegevoegd na 4 minuten: Ik lees net dat het in de UK wel mogelijk wordt om zelf te kiezen voor een keizersnede.: "In Groot-Brittannië verschijnt binnenkort een nieuwe NICE-richtlijn over keizersneden. Deze maakt het mogelijk dat vrouwen die hiervoor geen medische indicatie hebben toch vrijwillig een geplande keizersnede ondergaan. beeld: Thinkstock In de Britse en inmiddels ook de Nederlandse media is veel aandacht voor de nieuwe richtlijn. Zwangere vrouwen zouden ‘zomaar’ een keizersnede kunnen laten uitvoeren. Toch is het niet de bedoeling dat zwangere vrouwen routinematig een keizersnede aangeboden krijgen, stelt de National Health Service (NHS). De richtlijn gaat vooral in op hoe te handelen na een verzoek om een keizersnede zonder medische indicatie. De redenen moeten onderzocht, besproken en vastgelegd worden, de risico’s en de voordelen van een keizersnede moeten worden besproken en ook de implicaties voor toekomstige zwangerschappen en bevallingen. Als een vrouw een keizersnede wenst vanwege baringsangst, dan moet ze psychologische hulp aangeboden krijgen om haar angsten aan te pakken. Als de vrouw daarna nog geen vaginale geboorte overweegt, is een geplande keizersnede toegestaan. De Britse gynaecologen mogen de vrijwillige geplande keizersnede overigens weigeren; dan moeten ze de zwangere doorverwijzen naar een collega."

Bronnen:
http://medischcontact.artsennet.nl/Nieuws-...
http://www.zwangerschapspagina.nl/de-beval...

Nee, voor een keizersnee moet je een medische indicatie hebben. Toegevoegd na 1 minuut: Voor een keizersnee heb je een operatiekamer nodig, een anesthesist nodig, een medisch team, en niet te vergeten een gynaecoloog of een chirurg!

In de VS kan je wel voor een keizersnede kiezen. Ik denk niet dat je verzekering het dekt. Voordeel wel is dat hij/zij wel president van de VS mag worden (of is dat ook een nadeel?).

Precies, en dan nog, alleen als het ziekenhuis dat wil! Ik heb zo lang met mijn jongste doorgelopen, dat ie bijna dood was. (te weinig vruchtwater na 42 weken en een veels te hoge bloeddruk vanaf week 36) Misschien was het met een keizersnee allemaal makkelijker geweest, maar mooi niet dat ik die kreeg! Ik moest maar gewoon afwachten.

In bepaalde omstandigheden mag je kiezen. Dit is bijvoorbeeld bij een kindje dat in stuit ligt. Kies je voor een keizersnede, dan wordt dit vergoed met medische indicatie.

Dat was vandaag in het nieuws dat je straks mag kiezen (zie telegraaf)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100