Kan je eerder stoppen met de pil om te kijken of je zwanger bent?

Ik wil graag 5 dagen eerder stoppen met de pil omdat ik een inwendige echo krijg en ik het niet fijn vind om dan ongesteld te zijn, maar ik vroeg me af of je dan ook kon zien of je mogelijk zwanger bent als je eerder stopt met de pil of krijg je gewoon een bloeding?
Ik krijg een echo omdat ik klachten heb die duiden op een zwangerschap maar voor de zekerheid gaan ze eerst controleren of het misschien iets anders is.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.3K
Amadea
10 jaar geleden
Als je de pil slikt word je niet ongesteld, maar krijg je een onttrekkingsbloeding. Als je zwanger bent word je ook niet ongesteld, maar zou je een innestelingsbloeding kunnen krijgen.
Als je zwanger zou zijn is het overbodig om nog anticonceptiepillen te blijven slikken. Het lijkt mij dat jij direct kunt stoppen. En als je vóór dat onderzoek nog wilt vrijen dan je partner een condoom laten gebruiken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou dus direct kunnen stoppen ondanks ik mijn pil strip niet afmaak?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, dat kan. Maar je kan ook gewoon doorgaan met je pil en wanneer de strip op is gewoon beginnen aan de volgende strip.
De pil is niet schadelijk voor de baby.
Maar wanneer je zwanger bent , is het wél aangeraden om te stoppen met de pil.
Amadea
10 jaar geleden
Overleg dat even met je huisarts. Ik ben medisch niet onderlegd, maar redeneer vanuit de logica.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je een zwangerschapstest gedaan?

Het beste antwoord

Als jij eerder stopt met je pil, en dus je strip niet af maakt, dan ben je niet meer beschermd tegen zwangerschap.
Wat je beter kan doen is gewoon je strip afmaken, en dan beginnen met een nieuwe strip. Je slikt dan een paar pillen extra, tot je die echo hebt gehad, en dan vraag je aan de arts wat je dan moet doen.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goed advies +.