Over tijd maar niet zwanger, hoe kan dat?

Goede avond,

Mijn vrienden is nu 4/5 dagen over tijd en dat is voor haar niet normaal aangezien ze altijd strikt op dezelfde dag ongesteld word.
We hebben 2 weken geleden seks gehad, wel met een condoom.
Zondag, wanneer ze normaal ongesteld zou worden kwam er wel een heel klein beetje bloed maar dat stelde niks voor.
We hebben vanochtend een zwangerschapstest gedaan maar dat was gelukkig negatief.
Hoe kan het zijn dat iemand opeens zo lang over tijd en? En waarom dat kleine beetje bloed wat normaal als je ongesteld word meer is? Ze likt namelijk niet sinds kort de pil ofzo, daar doet ze niet aan.
Kan ze alsnog zwanger zijn ookal hebben we die test gedaan?

Alvast bedankt.

Groet

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.9K
Ritsuka
10 jaar geleden
Stress? Onder- of overgewicht?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je zou een paar dagen erna nog eens een test kunnen doen.
Een klein beetje bloed kan ook een innestelings bloeding zijn.
Dat je dus wel zwanger bent maar het hormoon nog niet sterk genoeg is om positief aan te geven.. Ook kan het zijn dat je wel zwanger werd maar dat het mis ging en dat de kleine bloeding een miskraam was zeg maar.
Maar dan krijg je binnekort waarschijnlijk nog wel een grotere bloeding. Ook kan het zijn dat je jezelf zo druk maakt voor een eventuele zwangerschap waardoor de menstruatie uitblijft.
Dat het daarom wel een heel klein beetje was maar dat de rest later komt. En het kan ook nog zijn dat je door het stoten iets hebt geraakt waardoor er een kleine bloeding optreed
Dat is verder heel onschuldig en komt vaker voor.
Door de spanning / stress kan ook weer daardoor de menstruatie uitblijven. Ik begrijp dat jullie liever geen zwangerschap hebben, vandaar dat je ook een condoom gebruikt.
Maar als het toch nog uitblijft en de test weer negatief aangeeft zou ik toch langs de huisarts gaan.

Antwoorden (3)

Ze kan zwanger zijn, waarbij te weinig hcg-hormoon wordt aangemaakt zodat de test negatief is. Misschien is er iets mis met de eventuele zwangerschap en is er daarom te weinig zwangerschapshormoon. Raadpleeg een arts. Sterkte.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik hoop het niet.. Komt dit vaak voor? Ik had ook seks met condoom, ookal is dat niet 100 procent betrouwbaar.
Maar het is gewoon raar dat ze over tijd is normaal is ze dat nooit, moet er wel bij zeggen dat ze laatste tijd soort depressief en getresst is..
Uitblijven van de menstruatie is normaal gesproken het eerste teken van een zwangerschap. Het gebruik van een zwangerschapstest biedt uitkomst en zekerheid. Echter, wat is er aan de hand als de zwangerschapstest negatief is (niet zwanger) maar dat de menstruatie wegblijft? Of andersom, dat je in de overgang bent en de zwangerschapstest geeft aan dat je zwanger bent! Andere oorzaken dat de menstruatie wegblijft zijn eetstoornissen, medicijngebruik, de overgang, stress en extreem gewichtsverlies.
Ben ik zwanger?
Iedere seksueel actieve vrouw die niet menstrueert, moet de mogelijkheid overwegen dat ze zwanger is, ook al gebruikt zij en/of haar partner een anticonceptiemiddel.

Eerste teken, symptoom, verschijnsel, signaal en kenmerk van een zwangerschap:
Uitblijven van de menstruatie – over tijd zijn – is het eerste teken van een mogelijke zwangerschap. Medische oorzaken, zoals bijvoorbeeld stress of medicijngebruik, kunnen er voor zorgen dat de menstruatie ook weg blijft.
Andere eerste tekenen van een zwangerschap zijn:
Grotere, zwaardere en vollere borsten (de melkklieren gaan zich ontwikkelen),
Vaker moeten plassen (het valt echt op hoeveel vaker je naar de wc moet!),
Ochtendmisselijkheid en misselijk worden van het zien of ruiken van voedsel en
Vermoeidheid
Bovenstaande zijn de allereerste kenmerken van een zwangerschap. Houden deze lichamelijke klachten een aantal dagen aan, dan is het van harte aan te raden een zwangerschapstest te doen!

Na het uitvoeren van een zwangerschapstest, met een negatief resultaat (niet zwanger) en de menstruatie blijft weg zijn er een paar opties die vrouwen in overweging moeten nemen. Vermoeden ze dat ze wel zwanger zijn, voer de test na 2 weken opnieuw uit. Mogelijk dat er onvoldoende HCG, het zwangerschapshormoon in het lichaam aanwezig is. Te vroeg testen tijdens een mogelijke zwangerschap kan er echt nog net te weinig HCG in het lichaam aanwezig zijn, waardoor de zwangerschapstest grote moeite heeft om het zwangerschapshormoon te kunnen traceren! Andere redenen kunnen zijn:
Medicijngebruik,
Emotionele stress of overmatige stress,
Overgang,
Eetstoornissen,
Te weinig HCG productie, het zwangerschapshormoon,
Te vroeg de zwangerschapstest gebruikt,
Exteem gewichtsverlies,
extreem in gewicht aangekomen,
extreem slechte voeding, te weinig vitaminen en mineralen,
extreem slaaptekort.

Laat je vriendin over een paar dagen naar haar huisarts gaan, als de menstruatie dan nog niet is doorgebroken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou voor de zekerheid nog eens testen maar als die negatief is geen zorgen maken. Het kan dat je eens een menstruatie overslaat. Een vrouw is geen machine dus niet gaat altijd precies hetzelfde. Af en toe een menstruatie overslaan is niet abnormaal.