Hoi ik voel de hele dag mijn eisprong en mijn afscheiding is rekbaar ben ik nog op tijd om zwanger te worden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Het beste kun je seks hebben vóór je eisprong als je graag zwanger wilt raken. De eicel overleeft na de eisprong gemiddeld gezien ongeveer twaalf uur. De zaadcellen van de man kunnen in jouw lichaam een dag á drie of vier overleven, in het uiterste geval zelfs zeven.

Dat betekent dat je het beste net voor je eisprong seks kunt hebben. Maar er net na kan ook nog. De kans is dan wat kleiner dan wanneer je het ervoor doet, maar je kunt nog zwanger raken. De levensduur van een eicel is ook variabel, ik meen dat de maximale overleving bijna vierentwintig uur is. Heb je dus een hele sterke eicel, dan is je kans op een zwangerschap bij seks na de eisprong al groter.

De vraag is alleen wanneer je nu precies je eisprong hebt gehad als je de hele dag al iets voelt. Dat is wel bijzonder namelijk: sommige vrouwen voelen hun eisprong, maar dat is dan één kort moment, niet een hele dag. Ik durf dus niet te zeggen wat dit voor jou en het exacte moment van ovulatie nu betekent.

Als je zwanger wilt worden en je partner is in de buurt, zou ik hem zo snel mogelijk proberen te porren voor een vrijpartij. Mocht je deze maand niet zwanger raken, probeer het als dat lukt dan volgende maand dan te doen net vóór je je eisprong hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is het proberen NU waard. Je bent ietsje laat maar niet kansloos.