Wat word ik als me nicht een baby'tje krijgt?

vroeg ik me af, want ze is zwanger:D♥ dus ben ik wel benieuwd wat ik word van dat baby'tje.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.3K

Het beste antwoord

Zo te lezen in ieder geval een trotse achternicht ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik vind dit het leukste antwoord! +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
;) thx ginaaa

Andere antwoorden (5)

Jij bent dan zijn of haar achternicht.
Amadea
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Zou degene die een minduim gegeven heeft de reden daartoe willen uitleggen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik kan geen op of aanmerkingen vinden, plus van mij ter compensatie .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
wij zeggen hier een tantezeggertje, maar het is echt een achternicht
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het woord nicht kan twee betekenissen hebben.

Als jij en je nicht dezelfde opa of oma hebben, dan word je achternicht of achterneef van elkaar.

Maar, is wordt jouw zus of broer oma of opa, dan wordt je oudtante of oudoom.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is eigenlijk het enige volledige en juiste antwoord.
Amadea
11 jaar geleden
Correct. Maar gezien de manier waarop de vraag gesteld is gaat het om nichtjes met dezelfde grootouders!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat haal je dan alleen uit het taalgebruik Amadea. Ik was ook tante voor mijn twintigste.
je wordt achtertante

Toegevoegd na 56 minuten:
www.vansandick.com/familie/archief/beeld/familie_relat...

Toegevoegd na 1 uur:
vansandick.com/familie/archief/beeld/familie_relat...
Ik hoop dat deze het beter doet.

Toegevoegd na 1 uur:
Weer niet gelukt, ik type op google in: mijn nicht krijgt een kind wat ben ik daarvan, het antwoord is op goeie vraag gegeven inclusief link.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat is google toch achter-lijk :|
Je wordt achtertante of achteroom
Normaal wordt je gewoon tante of oom genoemd
Of nog makkelijker tegenwoordig: gewoon je voornaam

Toegevoegd na 3 minuten:
Je wordt officieel achtertante of achteroom
In het leven zal het kind tante of oom zeggen

Toegevoegd na 22 uur:
ginaaa, je moet beter lezen. Officieel ben je achtertante maar dit wordt nooit gebruikt, dus zal het kind later tante zeggen en niet achtertante. gesnopen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
neee! je word tante als je broer of zus een kind krijgt, en niet als je nicht een kind krijgt..