Als je voor dat je ongesteld word seks hebt en na 3 dagen ongesteld zijn stop je al, kun je dan zwanger zijn?

Ik heb net voor dat ik ongesteld werd seks gehad met mijn vriend, toen ik de volgende dag opstond was ik ongesteld. Ik werd dus zondagmorgen ongesteld en ik was gisteravond al niet meer ongesteld. Ik slik wel de pil maar niet helemaal volgens hoe hij aangeschreven staat. Een paar weken geleden had ik ook langdurig last van misselijkheid en braken maar niet alleen in de ochtend, en dat is nu wel weer voorbij.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (3)

Nee, dan kun je eigenlijk niet zwanger zijn want je bent ongesteld omdat het baarmoederslijmvlies afgevoerd moet worden, en als je zwanger zou zijn zou dit niet stoppen omdat het tóch afgevoerd moet worden, als je gewoon veilig bent geweest hoef je je ook niet zorgen te maken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je schrijft dat je de pil niet volgens de voorschriften gebruikt. Dan ben je dus NIET beschermd tegen zwangerschap. Je weet nu dus helemaal niet of die bloeding inderdaad een menstruatie was, of een bloedinkje zoals ook nog best voor kan komen tijdens een zwangerschap.
Dus als een speer naar de dokter voor een zwangerschapstest, en daarna de pil op de voorgeschreven manier gebruiken. Als je dat lastig vindt, kun je altijd een ander voorbehoedmiddel gebruiken, zoals de prikpil.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb nog vijf maanden mijn maandstonden gekregen toen ik zwanger was. het komt niet heel vaak voor, maar het gebeurt dat vrouwen die zwanger zijn toch nog hun menstruatie krijgen. de bloeding was toen echter ook korter, maar ze was er dus nog.
Laat dus asap toch maar een test doen of haal er één bij de apo of een andere winkel.

Toegevoegd na 3 minuten:
en ja, als je niet zwanger bent, laat je dan adviseren voor een voorbehoedsmiddel waar je minder secuur mee moet omgaan. maar eens af en toe de pil nemen, dat is de bedoeling niet van deze methode. Geen verwijt hoor, ik was ook geen mens voor de pil.
Ik heb toen een spiraal laten plaatsen, maar er zijn nog andere mogelijkheden. Condoom zou ik niet doen, dat vergt ook een organisatie en in het heetst van de strijd vindt men dat spel niet, of krijgt met het pakje niet open of zegt men "ach laat ook maar". Vergt dus ook discipline. Is zou voor iets gaan dat echt makkelijk is en waar je niet aan meer aan moet denken eenmaal het is toegediend of geplaatst of....
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja inderdaad! Neem iets dat geplaatst wordt. Geen condoom... het enige dat die extra doen is je beschermen tegen ziektes waar je onvruchtbaar van wordt of dood kan gaan...