Erblijft veel vuil achter mijn tandvlees zitten. Is dit schadelijk voor mijn kindje tijdens de zwangerschap?

ik heb inmiddels al een aantal weken dat er vuil achter mijn tandvlees blijft zitten. Er komt dan een hele vieze smaak vanaf. Zijn deze bacterien schadelijk voor mijn kindje? Ik ben pas 11 weken zwanger.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nahhh wat is dat nou voor een vreemde reactie. Tuurlijk wel 2 x daags. Mijn verstandskiezen zijn net door. En zit bij beide kiezen nog een stuk tandvlees

Antwoorden (2)

In principe zijn de bacteriën niet gevaarlijk op deze manier. Het zijn in het algemeen de normale bacteriën in je mond.
Als je echter toch een infectie daardoor krijgt, kan het wel schadelijk zijn.

Het beste kun je met eerst flossen, eventueel met tandenstokers reinigen en als laatste tanden poetsen, proberen de rotzooi weg te krijgen.

(Gelukkig komt je verstand nog voor dat je een kind krijgt ;-) )
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heel erg bedankt voor je duidelijke antwoord. Dit steld me weer wat gerust. Ik zit er best wel over in.
Beste Henkies,

Of het schadelijk is voor je kind weet ik niet. Mijn tandarts raadt mij altijd aan 'soft picks' te gebruiken. Het is een soort combinatie van een tandenstoker en een tandenborstel. Het haalt het vuil weg tussen je tanden en voorkomt dus ontsteking van het tandvlees (gingivitis). Op onderstaande site zijn de 'soft picks' verkrijgbaar en vind je tevens meer informatie over het product.

Succes!