Ik ben een dag te laat begonnen met een nieuwe pilstrip en heb mijn menstruatie niet gehad op de dag dat ik ze normaal krijg. Is dit normaal?

Ik ben een dag te laat begonnen met een nieuwe pilstrip en het mijn menstruatie niet gehad op de dag dat ik ze normaal krijg. Is dot normaal? Komt mijn menstruatie nu ook een dag later. Wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
17.5K
Ritsuka
10 jaar geleden
Let er op dat je nu niet meer beschermd bent tegen zwangerschap.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je vraag is niet geheel duidelijk. Die dag te laat, hoeveel dagen is dat geleden? Je was die maand dus niet veilig! Als je het op had willen lossen had je meteen 2 pillen moeten slikken en dan had het niets uit gemaakt. Waarom lezen mensen de bijsluiter niet voor er problemen ontstaan of lezen ze ze niet meteen als er iets fout gaat vraag ik mij dan altijd weer af?
Ritsuka
10 jaar geleden
Is 2 pillen ineens de oplossing? Dat ligt toch aan in welke week van je strip je zit?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, daarmee ben je niet veilig maar je moet altijd 2 pillen innemen als je er 1 vergeten bent.

Het beste antwoord

Dat je je menstruatie niet gehad hebt op de dag dat het normaal komt, is normaal zeker in de eerste jaren dat je menstrueert, je cyclus moet dan nog op gang komen. De pil een dag later innemen dan normaal moet je niet doen, tenzij dit binnen 12 uur is geweest dat je hem normaal innam, dan kun je hem nog gewoon slikken en de volgende op het normale tijdstip innemen, dan ben je nog gewoon beschermd tegen zwangerschap. Indien je de pil langer dan 12 uur te laat hebt ingenomen, dan ben je met het weer normaal slikken van de pil een week niet beschermd tegen zwangerschap, gebruik dus minimaal een week een condoom tijdens gemeenschap.
Meer informatie in de linken. Als je 1 dag later begint met de pil slikken, schuift je menstruatie ook 1 dag op.

Toegevoegd na 4 minuten:
Als je later dan gebruikelijk ongesteld bent geworden, dan is er niets aan de hand. Ben je helemaal niet ongesteld geworden, doe dan een zwangerschapstest, deze zijn te koop bij apotheek en drogisterij.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je de pil slikt IS er helemaal geen lichamelijke cyclus meer en die hoeft dus ook niet op gang te komen toch?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Toch is het wegblijven van de menstruatie niet ongewoon, als het bij 1 keer blijft is dat ook niet erg, als het de keer daarop weer wegblijft dan moet je een zwangerschapstest doen en advies vragen aan je huisarts.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het wegblijven van een 'ongesteldheid' tijdens de stopweek van een pil is ZEER ongewoon crea. Je moet een normale cyclus niet verwarren met wat je krijgt als je de pil slikt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee Pelle, ik ben niet in de war, ik heb even een link voor je gezocht:
http://www.hrm.be/hrm/main/Folders/Anticonceptie.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In eerste instantie ging ik in op jouw 'Dat je je menstruatie niet gehad hebt op de dag dat het normaal komt, is normaal zeker in de eerste jaren dat je menstrueert, je cyclus moet dan nog op gang komen.' Zodra je de pil slikt is er geen sprake meer van cyclussen die nog op gang moeten komen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ok, daar heb jij gelijk in, bij pilgebruik heb je geen menstruatie, maar een onttrekkingsbloeding. Maar het een keer overslaan van een menstruatie tijdens pilgebruik is zeker niet abnormaal.

Andere antwoorden (1)

Helemaal normaal niks aan de hand gewoon slikken en stoppen in je stopweek t is alleen een dagje verschil nu
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Echt wel wat aan de hand, want nu ben je onbeschermd tegen zwangerschap!