Ik wil zwanger te worden. Echter ga ik binnenkort op vakantie. Als ik voor vertrek een negatieve test heb, mag ik dan alcohol op vakantie (met mate)?

Ik ben kort geleden met de pil gestopt, en heb nog geen bloeding gehad. Ik weet ook nog niet wanneer deze zou moeten komen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
10 jaar geleden
Hoelang is kort geleden? Vaak duurt het 2-3 maanden voof je lichaam hersteld is en weer normaal werkt, soms zelfs langer

Antwoorden (4)

Als je met de pil gestopt bent zou je in principe de 4de week moeten menstrueren .
Als je sinds het stoppen met de pil wel onbeschermd seks hebt gehad zou ik wel voor de zekerheid een test doen . En aangezien je zwanger wilt worden zou ik zo wie zo geen alcohol meer drinken , maar met mate tijdens je vakantie moet kunnen lijkt mij , als je maar niet meer drinkt zodra je weet dat je zwanger bent .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Natuurlijk kun je als je nog niet zwanger bent gezellig een drankje nemen op vakantie.En volgens mij zou het ook geen kwaad kunnen dat,als je wel zwanger zou zijn,om dan gezellig bij het eten je wijntje of wat dan ook te drinken,met mate natuurlijk,maar dat was je ook van plan begreep ik uit je reactie`s.prettige vakantie.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is bewezen dat alcoholconsumptie door de moeder tijdens de zwangerschap ernstige schade kan toebrengen aan het kind. Het is dus dom om dan te drinken. Slecht advies, Niko.
niko
10 jaar geleden
tja,daar verschillen we dus van mening.
Je moet wel in je achterhoofd houden dat alcohol natuurlijk al een schadelijk effect heeft vanaf het moment van bevruchting. Dus als je tijdens je vakantie gewoon alcohol drinkt, maar vervolgens merkt dat daarna je menstruatie uitblijft, dan kan die twee weken dat het kind al aan het ontwikkelen is (de eisprong is ongeveer twee weken vóór de menstruatie) al sterk beïnvloed zijn door de alcohol.
Zelfs het kleinste beetje alcohol kan al een groot effect hebben op het kind!
Dus als je ook tijdens je vakantie pogingen onderneemt raad ik het je sterk af alcohol te drinken (al is het maar met mate).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je vlak voor je vakantie negatief test maar je bent onregelmatig dan moet je blijven testen. Nu drink je niet en je moet gewoon niet gaan drinken als je niet zeker bent of je zwanger bent. Er wordt vaak gezegd dat er tot week 5 ofzo geen verbinding is met de placenta maar toch komt de alcohol bij het embryo (zie pag 6 van http://www.lkpz.nl/docs/lkpz_pdf_1266580220.pdf )

Je moet de langste periode nemen die je ooit had tussen twee gewone menstruaties, bijv 7 weken. Dat betekent dat je negatief kunt testen vanaf week 4 na de laatste menstruatie tot en met ruim 6 wk na de laatste menstruatie. Dus je moet tot 7 wk na de laatste menstruatie blijven testen zolang je negatief test en niet ongesteld wordt en al die tijd niet drinken.

Zodra je ongesteld wordt zou je in theorie 2 wk lang wel een glaasje mogen nemen en langer zolang je geen seks hebt natuurlijk.

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh wacht, je bent nog niet ongesteld geweest na het stoppen met de pil. In dat geval zou ik helemaal geen risico nemen, het kan wel 3 mnd duren voor er een eitje vrij komt dus pas als je zwangerschapsverschijnselen hebt ga je pas testen want elke keer testen tot je een keer ongesteld wordt is ook wat overdreven.

In dat geval: geen alcohol drinken tot je ongesteld wordt en dan max 2 wk alcohol drinken (met mate inderdaad). Negatieve testen zegt helemaal niets want je weet niet wanneer je een eisprong hebt gehad.