wanneer je pas laat voor het eerst ongesteld bent, zeg 18 jaar, kun je dan ook tot op relatief latere leeftijd kinderen krijgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Op die leeftijd voor het eerst ongesteld worden duidt wel op iets, wellicht is die persoon altijd te licht geweest door anorexia of er is een andere oorzaak. Normaal wordt aangeraden om je huisarts te bezoeken als je met 16 nog niet ongesteld bent.

Om een antwoord te geven op de vraag, het is juist omgekeerd: "De overgang begint niet van de een op andere dag en het is voor iedere vrouw verschillend wanneer het precies begint. Erfelijkheid, roken en een vroege menstruatie zijn van invloed op het moment waarop de overgang begint. Als je al jong voor het eerst ongesteld werd, begint de overgang vaak wat later. Van roken kom je juist eerder in de overgang."