Wie kan mij hierbij helpen?

Hallo, ik heb 3 dagen voordat ik ongesteld moest worden, tijdens mijn menstruatie en daarna (totaal 10 dagen) gemeenschap gehad met mijn ex. Ik ben al een hele lange tijd niet aan de pil en we hebben ook geen bescherming gebruikt. Ik heb al 2 kinderen en van hun ben ik heel snel zwanger geraakt, dus denk ik dat ik heel vruchtbaar ben. Ik ben nu 37 jaar. Hoe groot is de kans op een zwangerschap? En hoelang moet ik wachten totdat ik een test kan doen? Wij hebben vanaf 25/12/2010 t/m 4 Januari 2011 gemeenschap gehad en ben in die periode ook ongesteld geweest, eigenlijk meer dan normaal. Het was eerst gewoon menstrueren en daarna was het een heel roze achtig bloeding en weinig. En ik heb nu een hele rare gevoel in mijn buik, voel rare krampen in mijn baarmoeder en mijn darmen zijn als het ware heel hoog gaan zitten. Wie kan mij hierop antwoord geven of haar ervaringen meedelen? Dank je wel.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

De kans op zwangerschap is heel groot als je onbeschermde seks hebt.

Morgen als de winkel open is snel een zwangerschapstest gaan halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is heel goed mogelijk dat je zwanger bent geraakt. Helaas moet je wachten met een zelf test tot de dag dat je je volgende menstruatie zou verwachten. Misschien kan je naar de dokter voor een morning after pil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Te laat voor de morning after pil, dat wordt een overtijdbehandeling vrees ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja sorry, dat van de morning afterpil wist ik niet en ik ging ervan uit dat het niet gewenst was wat misschien onjuist is..
Met een beetje nattevingerwerk, uitgaande van je leeftijd, ongeveer 10% kans op zwangerschap ervan uitgaande dat het sperma heeft overleefd tot de ovulatie.

Je kunt testen vanaf de dag dat je ongesteld verwacht te worden, of als je onregelmatig bent, minstens 19 dagen na de laatste keer seks.

Overigens, op basis van de datum van je laatste menstruatie is het héél onwaarschijnlijk dat je symptomen worden veroorzaakt door zwangerschap. Het zou gewoon te snel na bevruchting zijn om symptomen te hebben. Dat wil niet zeggen dat je niet zwanger bent, alleen dat déze symptomen daar niet door worden veroorzaakt.