Als je 3 dagen voor je verwachte menstruatie seks hebt en zwanger raakt, komt die menstruatie dan toch nog of blijft hij al direct uit (zo snel al)?

Of komt die menstruatie nog gewoon (omdat je pas 3 dagen geleden bent bevrucht) en blijft het pas de maand erna uit? Dus: kan het al na 3 dagen uitblijven of niet (is de menstruatie op dat moment misschien al 'in gang gezet')?
Alvast bedankt voor de hulp! Ik kon er verder nergens een antwoord op vinden.

Toegevoegd na 14 minuten:
(met 'is de menstruatie dan al in gang gezet' bedoel ik dat ik soms 3 dagen van tevoren al hoofdpijn/buikpijn kan hebben, dus je lichaam bereidt zich al voor op het ongesteld zijn. Daarom vraag ik me af of de menstruatie in dat geval hoe dan ook komt, als je dus in die periode zwanger raakt. Want als je bijvoorbeeld zwanger raakt op de ochtend van je verwachte menstruatie (die er dan nog niet is), dan komt ie later die dag toch ook gewoon, denk ik? Dus misschien is dat met 3 dagen van tevoren ook..?
Sorry als dit omslachtig klinkt, ik probeer het zo goed mogelijk uit te leggen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
91.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gefeliciteerd. jij wint vandaag in mijn lijstje "hier valt mijn mond van open"
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoezo? Is het zo'n vreemde vraag? Ik wil het echt graag weten en ik ben serieus. Het spijt me als het dom overkomt, maar ik weet dit echt niet. Jij wel (blijkbaar)? Want dan hoor ik het graag. Dank.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is je menstruatie eigenlijk.......hoe wordt je zwanger en wat gebeurt er in je lichaam.... Hier ook een open mond ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik hoop toch echt dat iemand mijn vraag begrijpt en het antwoord weet :(
Amadea
11 jaar geleden
Alle volwassen mensen begrijpen jouw vraag, Claire, maar staan versteld van het ontbreken van jouw kennis hieromtrent. Wat wordt er tegenwoordig eigenlijk aan seksuele voorlichting gegeven, vragen wij ons af?!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik begrijp de vraag wel. Het kan wel een week duren voordat een bevruchte eicel, die zich dan al aan het delen is, zich innestelt in de baarmoederwand. Vanaf de bevruchting legt hij de weg af, door de eileider heen, naar de baarmoeder en vragensteller vraagt zich misschien af of zich in die tussentijd nog een menstruatie kan voordoen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan zelfs zijn dat iemand, zwanger en wel, nog steeds maandelijks bloed verliest en zwanger blijft.
Voor de innesteling van een bevrucht eitje is echter wel voldoende baarmoederslijmvlies nodig, dus zal een bevrucht eitje zich zo kort na een menstruatie niet kunnen innestelen. Een vrouw zal in dat geval niet merken dat ze even een bevrucht eitje heeft gehad en dus niet zwanger raken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heel erg bedankt, Kruidenvrouwtje.
burgos
11 jaar geleden
Ik denk dat je 16 jaar bent,en als je dit echt niet weet,dan zou ik echt nog niet aan seks beginnen.
En hoe oud is je seks partner eigenlijk.??
Stel het nog maar een poosje uit, tot dat je alles weet omtrent seks.
En ook dan moet je er over nadenken.
burgos
11 jaar geleden
Kruiden vrouwtje is echt serieus++

Antwoorden (4)

Elke maand maakt jouw baarmoeder zich klaar om een bevrucht eitje te ontvangen. Wordt er geen eitje bevrucht dan is de cyclus afgelopen en 'ruimt' je baarmoeder alles op, dat is met name de baarmoederwand. Op dat moment weet je dus dat je niet zwanger bent.
Als het eitje bevrucht wordt.in de dagen voor de menstruatie (dit is niet waarschijnlijk ) dan zal er dus nooit een menstruatie volgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3 dagen voor een menstruatie ben je niet vruchbaar. De eisprong ligt in het midden van een cyclus en je bent maar tot 48 uur na je eisprong vruchtbaar. Aangezien een cyclus gemiddeld 4 weken is en er altijd twee weken tussen de eisprong en menstruatie zitten, is bevruchting 3 dagen voor een menstruatie technisch onmogelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In theorie is het zo dat je als je zwanger bent, niet ongesteld wordt, daarnaast is de cyclus 4 weken en zijn er slechts een paar dagen in die cyclus dat je vruchtbaar bent, die liggen niet rondom de dagen van ongesteld zijn. Maar uitzonderingen zijn er altijd. Kans is erg klein.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies, theoretisch helemaal correct en uitzonderingen zijn er altijd. Er zijn vrouwen die drie á 4 dagen voor ze ongesteld worden een eisprong hebben gehad. Stel je raakt dan zwanger, dan zou je "theoretisch" gezien niet ongesteld worden. Maar het is mogelijk om een lichte bloeding te hebben en dat je dat verward met ongesteld zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is zeker mogelijk, daarnaast is het ook zo dat er vrouwen zijn die tijdens hun zwangerschap gewoon ongesteld worden en er zijn vrouwen die last hebben van innestelingsbloedingen.
Je ovuleert ongeveer twee weken voor je volgende menstruatie. Ook als je cyclus (altijd of eenmalig) onregelmatig is. En vanaf 24 uur na je ovulatie kun je niet meer zwanger worden.

Dus als je drie dagen na seks je menstruatie krijgt, bevestigt dat dat je op het moment dat je seks had niet vruchtbaar was, en dus niet zwanger kan zijn.

Als je menstruatie drie dagen na seks uitblijft, kan dat twee oorzaken hebben:

1. Je ovuleerde later dan normaal en bent zwanger. Dan blijft je menstruatie weg zolang je zwanger bent.

2. Je ovuleerde later dan normaal en bent niet zwanger. Dan wordt je een paar dagen of weken later alsnog ongesteld.