betekent een lichtstreepje ook dat je zwanger bent?

ik heb net helaas met weinig plezier een zwangerschapstest (eigen merk c1000) gedaan en zag dat ik een licht streepje heb, naast het donkere controle streepje. het is wel een duidelijk zichtbaar streepje. Betekent dit zwangerschap???

deed de test wel rond een uur of 1 smiddags.

is de test nu betrouwbaar of niet? moet ik al een andere test doen,en toch smorgens alsnog doen?

moet het persé een tweede donkere streep zijn? of hoeft dat niet persé, bij mijn 3 kinderen was het wel het geval.

ps, het is zeer ongewenst, dus liever geen felicitaties...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Een streepje ontstaat doordat er zwangerschaphormonen in je urine zitten. Een licht streepje betekent dus weinig hormonen, maar ze zijn er blijkbaar wel. Die hormonen duiden op een zwangerschap, ook al zijn het er maar weinig.. Dat het streepje maar heel licht is kan te maken hebben met het moment van de test (''s middags) of doordat je nog erg vroeg in je zwangerschap zit. Voor de zekerheid kun je uiteraard een 2e test doen, of even langs de huisarts gaan. Sterkte.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Uit ervaring weet ik dat je zo'n zwangerschapstest met urine beter even de tijd kunt gunnen. Door uiteenlopende omstandigheden kan het even duren voordat de teststreep te zien is. Soms is dat vager dan de controlestreep maar als die zichtbaar is dan zit er HCG in de urine en dat betekent hoe dan ook dat je zwanger bent.