na 9 dagen geen menstruatie te hebben gehad, alsnog ongesteld worden? kun je dan ook zwanger zijn?

kan je dan ook zwanger zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (8)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee,als je ongesteld bent geworden ben je niet zwanger.Meer kan ik er niet aan toevoegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat kan wel.

Echter, die kans is erg klein. In principe betekend ongesteld zijn dat je niet zwanger bent, maar hierop zijn uitzonderingen bekend. Wil je zekerheid, doe dan een zwangerschaps test.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1. Klopt. Ik ken iemand die de hele zwangerschap 'gewoon' ongesteld werd. Zij wist dan ook niet dat ze zwanger was, had geen klachten en werd ook niet echt dikker... Was een enorme verrassing, die baby...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja precies!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel even een opmerking voor de vraagsteller: dit zijn natuurlijk uitzonderingsgevallen. Mocht je twijfelen, even een testje (zelf of bij de huisarts), dat kan opluchten. Het geeft in ieder geval duidelijkheid.
Je kunt best zwanger zijn wanneer je wat bloed verloren hebt, dat kan wijzen op de innesteling van het eitje. Maar een periode van 9 dagen is wel erg lang. Wanneer je hormoonhuishouding in de war is kun je ook weer snel gaan menstrueren wanneer je dat nog maar net achter de rug hebt. Ook kan het een tijdje uitblijven. Hou eens een schema bij wanneer je mentrueerd en hoe lang. Wanneer het zo onregelmatig blijft ga er dan mee naar de huisarts, deze kan je adviseren een poosje aan de pil te gaan om je hormoonhuishouding weer in een normaal ritme te krijgen. Ik heb hetzelfde gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De hormoonhuishouding met de pil is absoluut niet in een normaal ritme maar juist in een kunstmatig ritme. Ik zou dit niemand aanbevelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Advies van de huisarts in mijn geval met een onregelmatige cyclus.
Wel als het geen ongesteldheid maar een innestelingsbloeding is. Dit lijkt wel een beetje op een hele lichte ongesteldheid. Als je niet erg oplettend bent kun je je erdoor vergissen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan, ik heb een nichtje die een tweeling heeft gekregen waarbij tussen het moment van verwekking 2 maanden zat, Maar het zijn uitzonderingen. Zeg maar zeldzaam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is niet uitgesloten, want ik ken vele dames die menstrueren terwijl ze toch zwanger zijn, dus je weet het maar nooit.
toch even de arts raadplegen zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken een vrouw die eerste 4 maand van haar zwangerschap gewoon ongesteld was. Verder geen problemen gehad ofzo, en bevallen van een gezond kind.