Kunnen zwangere vrouwen in korte tijd een veel dikkere buik krijgen?

Een collega van mij is zwanger (nee, niet van mij, ik hoef nergens mee weg te komen)
Vorige week was van haar buik nog weinig te zien, nu is die een heel stuk groter. Vanwaar die plotselinge toename?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, de meeste mensen hebben in de decembermaand de neiging plotseling in gewicht toe te nemen.... :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahahaha @ "(nee, niet van mij, ik hoef nergens mee weg te komen)"

Antwoorden (5)

Er kan inderaad een groeispurt zijn, maar het kan ook zo zijn dat het kindje dwars is gaan liggen dan lijkt de buik ook opeens groter.

Ook kan het zijn dat ze nu andere kleding is gaan dragen die de buik accentueert. Het kan dus van alles zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt eraan als ze al verder in de zwangerschap is kan het heel snel gaan, in het begin is het vaak een lichte toenamen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het begin gaat het nog niet zo hard. Vaak vinden vrouwen het zo fijn dat ze zwanger zijn, dat ze er al meteen na gaan lopen en het accent met kleren op de buik leggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer het kindje is ingedaald, zie je dat soms opeens heel erg. De buik staat dan vrij plotseling (in een paar dagen tijd) een stuk verder naar voren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Och....Ik las je antwoord en dacht ze leest het niet goed....Maar wat blijkt ik heb het niet goed geïnterpreteerd. Inderdaad, het kan zijn dat ze al heel lang zwanger is. En dan klopt je antwoord. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt. In de vraag staat niet hoe lang die collega zwanger is. Na het indalen is een buik vaak echt gelijk een stuk groter. Ik ben een hij, trouwens ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik kwam erachter.....nadat ik op jouw persoonlijke site keek. Leuke hij:)
Absoluut! Toen ik met zwangerschapsverlof ging, maakte mn kindje een groeispurt van heb ik jou daar!