Zwangerschapswens & nul-urencontract?

Sinds kort werk ik op basis van een nul-urencontract (1jaar contract) als pedagogisch medewerker. Ik ben ongeveer elke maand rond de 21 a 24 uur. Ik doe mijn werk goed, aangezien ik vaak complimenten krijg omdat ik elke dag beschikbaar ben, vervoer heb etc. Nu wil ik samen met mijn vriend gaan voor onze kinderwens. Maar ik vraag me af, stel ze horen dat ik zwanger ben midden in mijn contract , zouden ze dan mijn contract wel weer verlengen voor 1 jaar op nul-uur basis? aangezien ik naar de zwangerschap weer elke dag beschikbaar ben het ze geen geld gaat kosten tijdens mijn zwangerschap aangezien ik van het UWV een zwangerschapsuitkering krijg? zelf denk ik dat ze dat wel doen, maar ben bang dat ze me niet meer willen?!

Wat denken julie?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Wij kunnen natuurlijk niet op de stoel van jouw werkgever gaan zitten en roepen 'gewoon doen, niks aan de hand'.

Waarom bespreek je de kinderwens niet gewoon eerlijk met de werkgever en probeer je elkaar tegemoet te komen? Open kaart spelen is denk ik het beste, al kan ik me voorstellen dat je de kinderwens liever binnen de eigen familie houdt. Maar het is niets ongewoons en omdat je je werk goed doet, zie ik geen bezwaren. Maar nogmaals, ik ben je werkgever niet.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, niet bespreken. Kom op zeg, bij sommige mensen duurt het jaren voor ze zwanger zijn en misschien zit vs de volgende keer al zonder contract!
Dat kunnen wij niet weten maar we kunnen je wel advies geven: gewoon doorgaan met laten zien wat je kunt wie weet duurt het nog een jaar voor je zwanger bent en heb je net je tweede contract al weer binnen of wellicht een vast contract.

Een werkgever mag nooit vragen naar eventuele zwangerschapsplannen dus je bent niet slim bezig als je die wel gaat vertellen.

Afwachten dus, er zit niets anders op en ALS je zwanger bent en zover bent dat je het moet zeggen vertel je ook meteen hoe je het na de bevalling wilt regelen: dus nog steeds altijd beschikbaar bent maar vertel dan ook hoe je dat dan geregeld hebt met de opvang want ze zullen dat niet zomaar geloven!