Ben je zwanger als de zwangerschapstest een streepje geeft en na een tijdje een tweede, zoals op de foto?

Zie de foto voel me misselijk en vooral last van me baarmoeder voel het trekken dus toen ik de test deed kreeg ik dit als resultaat dat 2e streepje kwam pas na een tijdje hoop dat iemand antwoord kan geven op me vraag ???

Toegevoegd na 2 dagen:
** heb de test nu na 3 dagen nog een keer gedaan maar helaas negatief was dus een indroogvlekje

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
13.4K

Antwoorden (6)

Ik heb altijd geleerd een vage streep is ook een streep dus ik denk dat je zwanger bent. Desnoods kun je nog een test van kruidvat eigen merk doen deze schijn je al vroeg te kunnen testen je hebt ook een speciale vroege test en 1 die aangeeft hoeveel weken of dagen je zwanger zou moeten zijn. En natuurlijk een bloed test bij je huisarts dan weet je t echt helemaal zeker
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal goed, een vage streep is ook een streep.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jammer milan dat de test toch negatief is, terwijl je hoopte op positieve. dank voor de update en hoop dat je snel zwanger wordt :)
Lees altijd goed de gebruiksaanwijzing van de test die je gekocht hebt. Iedere test is weer anders.
De test reageert op de aanwezigheid van het HCG hormoon in je urine. Doe de test dus niet te vroeg. Ik weet niet hoeveel dagen / weken je over tijd bent? Als je de test te vroeg doet kan het zijn dat er nog niet voldoend HCG in je urine aanwezig is waardoor de test misschien een negatieve uitslag geeft terwijl je wel zwanger bent. De meeste testen moet je na een paar minuten aflezen en niet langer wachten, de uitslag kàn dan onbetrouwbaar zijn. Je kan eventueel een paar dagen later een nieuwe test doen en blijf je twijfelen en blijft je menstruatie uit, raadpleeg dan je huisarts.
Veel succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dit is een positieve test.

De stof die het streepje maakt reageert namelijk ALLEEN maar als die in aanmerking komt met HCG, het zwangerschapshormoon. Hoe vroeger je test, hoe minder daarvan in je urine zit, dus het is niet altijd een even duidelijk streepje (en na verloop van tijd vervaagt het ook wel een beetje), maar een streepje is een streepje. Positief dus.

Hopelijk is dat een reden om je te feliciteren ??

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is overigens volstrekt normaal dat dat tweede streepje pas na een paar minuten verschijnt ; het moet wel even inwerken.
Het andere streepje is de zogenaamde controlestreep, die aangeeft dat er voldoende urine aanwezig was om de test te kunnen uitvoeren en dat deze nog controlestof bevat. Een soort werkzaamheids-garantie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kun je uit deze test niet met zekerheid zeggen want de test ziet er ongeldig uit.

Wat jij het tweede streepje ziet is geen streepje maar het front tot waar de vloeistof is gekomen, dat kun je ook zien aan het kleurverschil links en rechts van die lijn.

Ik denk dus dat je te weinig vloeistof hebt opgebracht.

Je drupt aan 1 kant en dan zie je de vloeistof door dat venster trekken naar de andere kant, bij jou is de vloeistof niet tot de andere kant gekomen en daarom is de test ongeldig.

De referentiestreep zit speciaal om die reden als het goed is altijd het verst van het aanbreng punt.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dan had ze het tweede streepje meteen moeten zien, als dat het vloeistof niveau is
amigo
11 jaar geleden
nee dat geloof ik niet, dat is hetzelfde als een theevlek in je bank, het is het front (tot waar de vloeistof kwam) en dat zie je (helaas bij die bank) pas goed als het opdroogt, wat je ziet zijn kleurstoffen die met de vloeistof mee zijn gevoerd.
Het is een vorm van dunne laag chromatografie
Tja het hangt van de test af die je doet. Kijk eens goed op de gebruiksaanwijzing. Sommige tests maken een controle streep om te laten zien dat de test goed gelukt is, maar dan wil het nog niet zeggen dat je ook zwanger bent.

Je kunt dus niet zomaar aan de hand van deze foto zeggen dat je wel of niet zwanger bent, omdat de tests afwijkend zijn in hun manier van het weergeven!

Als er in de gebruiksaanwijzing staat dat er een tweede streep moet komen, dan ben je dus zwanger, hoe vaag die streep ook is. Ik heb nog wel vagere strepen gezien.

Maar ik heb ook tests gezien die een streep geven alleen om te bewijzen dat de test goed is gelukt en dat je weer ergens anders aan af moet lezen of je wel of niet zwanger bent
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is mogelijk een vals resultaat...
Het streepje moet gelijk zijn aan het eerste streepje (deze is scheef) en moet binnen de tijd verschijnen! Alles wat later verschijnt, is een ongeldig resultaat. In de gebruiksaanwijzing staat een voorbeeld van een positief resultaat.

Volgens mij is dit een test van Kruidvat? Die geven wel vaker vertekende uitslagen - je krijgt overigens zonder problemen een nieuwe als je er mee terug gaat. Doe er nog een, dan weet je het zeker!