hoe kan je toch zwanger worden ?met een spiraal

als toch zwanger ben geworden met een mirena spiraal

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (4)

0,1 tot 1% van gebruikers van een spiraaltje worden toch zwanger
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ook de mirenaspiraal is niet 100% betrouwbaar.
de kans dat je zwanger raakt in het eerste jaar is 0,2%.
niet veel, maar toch nog altijd 2 op de 1000 vrouwen.
in principe zorgt de mirena ervoor dat zaadcellen niet makkelijk (door de afgifte van de hormonen) door de baarmoeder kunnen reizen en na een evt. bevruchting niet makkelijk in kunnen nestelen (ivm weinig baarmoederslijmvlies en een vreemd voorwerp in de baarmoeder), maar heeeeeel soms lukt dit dus toch.

belangrijk is nu dat de mirenaspiraal verwijderd wordt.
veel zwangerschappen lopen alsnog verkeerd af.
bezoek in elk geval snel een arts!!
hij/zij kan je verder helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben je zeker dat de spiraal er nog zit? Het gebeurt zelden dat de spiraal vanzelf loskomt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan ,er is namelijk geen enkele voorbehoedsmiddel 100%veilig. Ik ben zelf ook zwanger geworden door een spiraal van een 1 eiige tweeling. Je krijgt de eerste tijd alle controles in het ziekenhuis , omdat de kans op een miskraam groter is.