Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (11)

Volgens mij worden er net zovaak overdag als 's nachts baby's geboren, ik heb 3 kinderen waarvan 2 's middags geboren zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat de moeder dan ontspannen is en niet de drukte van het dagelijks gedoe om zich heen heeft?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als voorproefje op de vele nachten die dat babbetje gaat verstoren in de komende tijd?? ;-))
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is niet zo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken er meer die overdag geboren zijn dan 's nachts, sterker nog, van ons drieën thuis zijn we allemaal tussen 06.00 en 11.00 uur 's morgens geboren.

Ik heb ergens gelezen dat het met koeien trouwens wel vaker het geval is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mensen is dit volgens mij niet (meer) het geval. Mensen hebben namelijk geen natuurlijke vijanden meer.
Bij dieren daarintegen komt het wel vaak voor. Daar gaat het om de veiligheid. In de hoop dat het kleine pasgeboren diertje niet door roofdieren gezien wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb het even nagevraagt en niemand uit onze familie op 1 na is in de nacht geboren.
wij zijn wel allemaal in de avond of namiddag geboren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Baby's worden statistisch gezien niet 's nachts geboren maar op alle tijdstippen van de dag.

En ja de baby's die wel 's nachts geboren worden... denk niet dat je daar een reden achter moet gaan zoeken hoor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De bevalling start wel vaak 's nachts. Of het kindje dan ook echt in de nacht geboren wordt, is een tweede. De start van de bevalling zou samenhangen met de rust en de ontspanning van de nacht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk omdat er dan geen oppas hoeft te worden gezocht voor de al aanwezige kinderen????
Kan in het onderbewuste van de moeder een grote rol spelen!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn verloskundigen (heb 2 kindjes) zeiden dat dit te maken heeft met je adrenaline-hoogte. Als je ontspannen bent, kunnen de weeen beter doorbreken. Ik heb bv zelf veel voorweeen gehad, maar die zetten niet goed door omdat ze veelal in een drukke periode voorkwamen.

In hoeverre het ook echt waar is, weet ik niet. Maar zowel het ziekenhuis als de verloskundigen bevestigden dit verhaal
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding