kan een kinderarts dat ik nu zwanger bent van een tweeling de kindjes van mij weghalen als ze verdenken op geestelijke kindermishandeling ?

op de eerste hulp kwam ik met mijn vriend en was nogaal overstuur omdat mijn vriend met zijn hand in de vrees machine heb gezeten en kwamen voor opnieuw verbinding op de eerste hulp ik was nogaal ik was boos en verdrietig op de eerste hulp omdat zij mij niet gebeld hadden dat mijn vriend op de zaterdag dat ie daar zat ik had geen auto en woon 10 km van het ziekenhuis waar hij zat ik kon niemand bereiken en het was te vroeg nog dat de openbaarvervoer ging en ging lopen met mijn dochter omdat ik niet anders daarheen kon en uiteindelijk had hij een collega te pakken gekregen om mij heen te brengen. ik had behoorlijk wat harde buiken door de stress en dat ik erg overstuur was omdat ik niet wist wat ik aantrof en hij had mij nodig .
nu heeft de eerste hulp melding gedaan bij de kinderarts en gynaecoloog dat ik onverantwoordelijk met de situatie omging omdat ik zwanger ben van een tweeling . heb gesprek gehad bij de gynaecoloog kreeg ik te horen dat ik mijn kinderen zou kunnen misbruiken en niet voor ze kan zorgen als ze geboren zijn. en heb al snel een brief dat ik bij de kinderarts moet komen op gesprek over harde buiken dat de kindjes te vroeg geboren kunnen worden maar uiteindelijk zijn we erachter gekomen via mijn vader die heeft gebeld dat we moeten komen voor een gesprek dat ze vinden dat ik een geestelijke beperking heeft en niet voor de tweeling kan zorgen terwijl ik al een dochter heb van 8 waar ik 4 jaar van alleenstaande moeder was

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Was het maar waar, dat we kinderen die op voorhand zeer zeker gevaar dreigen te lopen (ik kan aan je vraag niet zien of dat daadwerkelijk zo is, dus mijn opmerking geldt alleen in het algemeen) konden weghalen danwel uberhaupt voorkomen dat ze geboren worden. Zeker bij herhaling op herhaling.
Helaas is dat in de praktijk niet zo, en is iedereen vrij kansloos een kind op de wereld te zetten met alle gevolgen van dien, en staan artsen en hulpverleners machteloos aan de zijlijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het met je dochter al acht jaar goed gaat, denk ik overigens niet dat je iets te vrezen hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mss willen ze alleen zorgen dat je straks goed voor je kindjes kan zorgen
Als instanties willen helpen is dat alleen maar fijn toch?
Ik denk niet dat ze zomaar je kindjes weghalen
Maar mischien komt er iemand om jou te helpen met de opvoeding
Dat lijkt me ook wel fijn omdat je al een kindje hebt en er nu twee bijkomen
Dat is erg druk hoor!
Ook als dat niet gebeurt kun je altijd om die hulp vragen
Dat kun je nu al bij je huisarts gaan vragen als je dat nu al doet zullen andere mensen ook zien dat je je best ervoor doet
Ook mensen Zonder beperking kunnen wel eens hulp gebruiken dus het is niet raar ofzo als je hulp krijgt
Sterkte met je vriend
En straks met je kindjes ;-))
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ben ik nu de enige die het een ellende vind om dit verhaal zonder leestekens te lezen? En de enige die het na 5 regels opgeeft?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik adviseer iemand per persoonlijk bericht om het leesbaar te maken door het gebruik van witregels of leestekens.
Niet in het openbaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
U heeft uw dochter ook opgevoed (al of niet met behulp van een partner of familie.
Toen was er geen indicatie dat u het niet kon opvoeden.
De tweeling is nog niet geboren en daar kan men niets over zeggen. Indien blijkt dat u niet goed voor uw kinderen kunt zorgen of ze verwaarloost, dan is ingrijpen pas mogelijk.
Als u dezelfde steun kunt genieten van uw partner en familie als voorheen, voorzie ik geen problemen. Wel was het onverstandig om zover te lopen in uw toestand, terwijl uw partner in goede handen was.
U had niet meer kunnen doen dan zijn hand vasthouden.... Laat u door familie begeleiden tijdens de gesprekken.
En laat u niet in een hoekje drukken.......

Antwoorden (2)

Je moet goed begrijpen dat alle instanties het in principe goed voor hebben met jou en je aanstaande kinderen. Wat ze doen, doen ze omdat ze denken dat dat het beste is voor jullie allemaal.
Kennelijk is er iets gebeurd, wat ze aanleiding tot zorgen heeft gegeven. Het enige wat je kunt doen, is ze laten zien dat je best in staat bent om voor je kinderen te zorgen en ze een veilige omgeving kunt bieden.
De kinderarts kan je kinderen niet van je afpakken. Als daar al aanleiding toe is, dan komt daar veel meer bij kijken.
11 jaar geleden
burgos
11 jaar geleden
Als het zou kunnen +++++++++++
burgos
11 jaar geleden
Daarom niveau 10,is toch te merken als je zo hoog staat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
niks meer aan toe te voegen. +!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jullie moesten eens weten hoe snel een OTS kan ontaarden in een uitplaatsing van kinderen... Natuurlijk wil ik de vraagster niet ontmoedigen!
Ik kan je maar één goed advies geven. Ga de gesprekken met de kinderarts, de gynaecoloog en door wie je ook uitgenodigd wordt gewoon aan. Je hebt recht op je emoties maar er wordt in zaken die de kinderbescherming bereiken altijd in de eerste plaats geredeneerd in het belang van het kind.

Kun jij aantonen dat jij goed voor je kinderen kunt zorgen dan is er niets aan de hand, ook niet als het je nog ongeboren kinderen betreft. Als je geadviseerd wordt om hulp te accepteren, doe dat dan. Dat helpt je alleen maar om zo goed mogelijk zelf voor je kinderen te kunnen zorgen.