mag je na het slikken van de morning after pil gewoon je normale pil doorslikken?

ik heb seks gehad met mijn vriendin, die zo juist is overgestapt op een andere pil. ze moet vandaag de eerste slikken maar heeft de verkeerde geslikt
we hebben al onveilig seks gehad voor het nemen van de pil. ik ben niet in haar klaar gekomen maar toch vind ik t risico op een voorvocht geval te groot. dus mn vragen zijn:

is het verstandig een morning after pil te nemen in dit geval?
kan je de normale pil doorslikken na het nemen van de pil zonder bijwerkingen?
wanneer bied de normale pil weer zijn bescherming?

goede antwoorden zouden echt enorm helpen!

BVD

Weet jij het antwoord?

/2500

Je moet je pil gewoon blijven innemen.

"De verkeerde pil" begrijp ik niet zo goed ; elke (normale) pil heeft min of meer dezelfde samenstelling, zelfs al verschilt het merk. Je kunt dus probleemloos na een stopweek overstappen van de ene pil op de andere. Kijk even op het doosje van beide pillen of de verschillen erg groot zijn, zonee, dan is er niks aan de hand. Als ze een driefasenpil slikt , kun je het best even overleggen met de huisarts of gynaecoloog die deze heeft voorgeschreven. Dat is een vrij ingewikkeld samenspel van verschillende hormoondoseringen, en eerlijk gezegd weet ik niet welk effect het heeft als je de verschillende fasen door elkaar haalt. Wellicht is het niet de meest geschikte pil voor haar. Ook zijn er pillen waarbij je in de "stopweek" niet stopt, maar 'loze' pillen slikt (om het 'slikritme' er in te houden) en in dat geval zou het betekenen dat ze een dag 'geen pil' heeft gehad. Niet meteen een heel groot risico, maar ook niet volledig risicoloos. Voor alle zekerheid kun je natuurlijk altijd een morning-afterpil nemen, maar dat is wel een hele stoot hormonen, en niet bedoeld als snoepgoed of regelmatig voorbehoedsmiddel. De normale pil biedt zijn bescherming vanaf de allereerste pil, mits daarmee is begonnen tijdens het begin van de laatste menstruatie meteen na de stopweek na de vorige pil. Wanneer ze dus niet meer dan 7 dagen 'pilloos' is geweest, is ze gewoon beschermd tegen zwangerschap.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100