Hoelang na gebruik van morning afterpil blijft de menstruatie uit? Ik heb gisteren 1 genomen.

Ik heb onveilige sex gehad woensdagnacht. Vrijdagochtend heb ik een morning afterpil genomen. Ik moest normaalgezien donderdag mijn maandstonden hebben. Voel wel de herkenbare "krampen" voor als je ongesteld moet worden maar er gebeurt nog niks :(

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4K

Antwoorden (2)

Bij mij indd geval blijf ik op de zelfde dag ongesteld. als ik krampen krijg is het meestal nog 2 of 1 dag wachten tot dat het weer begint:)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is allemaal wat onvoorspelbaar na de MAP. Sommige vrouwen krijgen daardoor later hun menstruatie, anderen juist eerder. Bij jou zal het in elk geval niet eerder zijn (dat kan immers niet meer) dus grote kans dat het inderdaad later komt. De verstoring van de hormoonhuishouding kan de hele volgende cyclus aanhouden, dus je kunt nog best een tijdje onregelmatig bloedverlies hebben, of juist een menstruatie overslaan nadat je de MAP hebt genomen.

Bij seks een dag voor je menstruatie is met een regelmatige cyclus de kans op een zwangerschap wel extreem klein trouwens. De krampen de je voelt kunnen ook het effect van de hormonen van de MAP zijn, en zoals gezegd is het niet echt te voorspellen wanneer je weer ongesteld zult worden. De MAP is een behoorlijk hoge dosering hormonen, en stuurt je eigen hormonen dus flink in de war. Sommige vrouwen merken daar weinig van, anderen kunnen er echt beroerd van zijn. Je volgende cyclus zou in elk geval weer regelmatig moeten zijn, maar zelfs als je nu een menstruatie overslaat, zou ik me daar geen zorgen over maken. De kans is echter groter dat je over een paar dagen of over een week ofzo alsnog je menstruatie zult krijgen. Het is gewoon even afwachten dus.