Je bedoeld van seks een paar dagen na de láátste dag van de menstruatie?

Absoluut. Gemiddeld is de eisprong ongeveer twee weken na de éérste dag van de menstruatie. In sommige gevallen blijft zaad wel een week in leven. Het kan dus al als je een gemiddelde vrouw bent.

Dan is er ook nog het feit dat er niet zoiets bestaat als een gemiddelde vrouw. Bij de één valt de eisprong later, bij de ander eerder. Het is zelfs mogelijk om zwanger te worden van seks tíjdens de menstruatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord!

Andere antwoorden (3)

JUIST een paar dagen na je menstruatie. Je moet tellen vanaf de eerste dag van je menstruatie, plus 14, en dan heb je GEMIDDELD genomen de meeste kans. Maar in theorie kun je altijd zwanger worden, op elk moment, zei m'n gyn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In principe zou je eisprong tussen twee menstruaties in moeten zitten: eisprong, pakweg twee weken later menstruatie (mits niet zwanger), pakweg twee weken daarna weer een eisprong.
Maar je weet het nooit zeker, je lijf kan vreemde dingen doen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat kan, want de zaadcellen kunnen in de slijmlaag in de baarmoeder nog zeker een week overleven. Dus als de eisprong niet al te lang op zich laat wachten, dan kunnen er nog vruchtbare zaadcellen aanwezig ziin.