Is het waar dat als je op de datum dat je uitgerekend bent en je die datum bevalt je geboortekaartjes gratis krijgt?

Mijn zus was 1 juli uitgerekend om te bevallen, en ze is ook vandaag bevallen. Nu beweert de verloskundige dat je de geboortekaartjes van de drukker dan gratis krijgt. Is dit ook echt zo? Want ik heb hier nog nooit van gehoord.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.7K

Het beste antwoord

Proficiat, tante!
Bij Kopieland zie ik het aangekondigd staan. Speciale actie: Bestelt u minimaal zes weken vóór de uitgerekende datum uw geboortekaartjes online, en voorspelt u de exacte geboortedatum correct, dan ontvangt u uw geboortekaartjes geheel gratis.
Iets dergelijks zal bij meer drukkerijen het geval zijn. Dus als je zus de kaartjes weken geleden al besteld heeft kan ze die nu gratis krijgen.
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Sommige drukkers doen dat, maar echt niet allemaal, diegene die dit doen adverteren daar ook wel mee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Was het maar waar. Denk ook dat alleen sommige dat doen en dan adverteren ze daar ook zeker weten voor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het al zo is, is het hoogstwaarschijnlijk een actie van een enkele drukker, ter promotie o.i.d. Mijn man werkt in een drukkerij, en kent dit verhaal niet.

En van harte gefeliciteerd met je neefje of nichtje!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In mijn tijd (oudste is van 99) was dit bij een enkele drukker een actie. Je moest ruim van tevoren een datum opgeven waarop je denkte te bevallen en als die datum klopte kreeg je de kaartjes gratis. Het kan dus best zijn dat in die gemeente er nog steeds een drukker zit die dat als actie doet maar het kan ook een grapje zijn.

Wel handig als je een geplande keizersnee krijgt.

Gefeliciteerd met je nichtje/neefje!