Na ongeveer drie maanden kan een baby zichzelf draaien van rug- naar zijligging. Het duurt daarna nog twee maanden om zo sterk te worden dat de baby zich helemaal om kan draaien, van rug naar buik en omgekeerd. Negentig procent van de baby’s zal beide manieren van omdraaien op de leeftijd van zes maanden beheersen. Toch zijn er ook baby’s die het omdraaien helemaal overslaan. Zij gaan direct zitten of kruipen.

Ook na ongeveer drie maanden ontdekt de kleine de zithouding. Toch moet eerst ook nog het evenwichtsgevoel mee gaan werken. De komende periode zal de baby met twee handen voor zich zijn lichaam in evenwicht houden. Totdat hij/zij zonder handen het evenwicht kan bewaren.
Na ongeveer vier tot zeven maanden kunnen de meeste baby’s rechtop zitten, zonder dat ze hulp krijgen of met twee handen hun lichaam in evenwicht moeten houden.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na DRIE maanden ontdekt de kleine de zithouding???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok, blijkbaar wordt er bedoelt dat er mee begonnen wordt maar een baby van 3 mnd ontdekt dat niet zelf, je moet het kindje wel laten zitten tegen je aan.

Andere antwoorden (1)

Ik vond de volgende GEMIDDELDEN:

5 - 6 maanden: Rolt spontaan van ruglig naar buiklig en Heeft voldoende spierspanning in de rug om te blijven zitten, maar met steun
7 - 8 maanden: Met steun verbetert de zithouding en bewaart die houding door met handen te steunen op voorgrond (driepoot-houding)
9 - 10 maanden: Kan zitten zonder steun en begint zichzelf in zithouding te heffen