ben nu 36wkn zwanger,en mag kiezen voor pijnbestrijding tijdens de bevalling.werkt dit de weeen niet tegen?

ze zeggen altijd goeie weeen voel je omdat ze voor ontsluiting zorgen,als je dan medicatie(pijnbestrijding) krijgt verminderen dan niet de weeen?

Toegevoegd na 12 minuten:
zou ook graag willen weten wanneer vrouwen ervaring hiermee hebben voor welke ze hebben "gekozen"en hoe ze dit hebben ervaren,mocht ik ervoor kiezen weet ik ook nog niet voor welke ik zou gaan? via injectie in been
of via ruggeprik.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Na een ruggenprik gaan de ween gewoon door. Ween worden door een bepaalde groep van zenuwen aangestuurd waarover je geen zeggenschap hebt. (Zoals de ademhalingsspieren) De verdoving heeft hier geen invloed op. Het is wel zo dat jij het persen zelf niet zo goed kan sturen en dus goed de instructies van de verloskundige moet opvolgen. Deze zijn hier in getraind dus geen paniek. De injectie gaat via een ruggenprik. Een fijne bevalling gewenst.

hallo ik heb ook pijnbestrijding gehad maar alles is wel heel erg snel gegaan, ik denk dat je door de pijnbestrijding alleen minder pijn voelt maar dat de weeen wel hetzelfde zijn

Ik ben geen vrouw maar heb er bij de bevallingen wel bijgezeten (veel meer kun je niet als man). Mijn vrouw is twee keer de ruggeprik beloofd, er zijn zelfs contracten afgesloten (tegen mogelijk ingrijpen door de "bevallen zonder verdoving fundamentalisten"). Twee keer werd deze veel te laat toegediend omdat we de pech hadden tijdens het begin van de bevaling niet onze doktor of mensen die we kenden te treffen in het ziekenhuis. Er lopen namelijk doktoren rond die pijnbestrijding onzin vinden, in ons geval merkten we dat bij uitsluitend de vrouwelijk artsen. Ronduit vijandig werd er op de vraag om pijnbestrijding gereageerd. Dit terwijl onze dokter dit noodzakelijk vond. Mijn vrouw had dus medische indicatie en toch kreeg ze de mededeling, tijdens de bevalling, om maar gewoon even door te zetten en zich niet aan te stellen. Uiteindelijk gingen dames toch maar even in de papieren kijken en werd er maar eens gebeld. En toen was het haasten. De ruggeprik werd beide keren te laat gezet. Dat had als gevolg dat de bevalling eigenlijk stopte. Ze was toen ook al zo verzwakt dat ze ook een pauze moesten inlassen. Wat ik wil zeggen is dat je maar eens moet informeren of jouw ziekenhuis bekend staat als een ziekenhuis waar men niet moeilijk doet over verdoving tijdens de bevalling of juist wel. Zijn ze ook in het weekend of 's avonds / 's nachts bereidt de anesthesist op te roepen, en belangrijker, komt deze dan ook. Er is niets vervelender dat je als vrouw in het ziekenhuis aankomt met de gedachte dat je het allemaal goed hebt afgesproken en dat je pijn beperkt wordt, om er dan achter te komen dat ze je gewoon laten stikken. Vraag je arts een brief te schrijven die je zelf mee kunt nemen als het zover is en laat deze meteen bij binnenkomst ook zien. Vraag ook meteen of er een anesthesist standby staat en regel dit zelf en meteen, controleer ook of ze dit in gang zetten. Buiten kantoortijden is alles namelijk zo'n beetje op oproep. En als die anesthesist 's nachts gebeld moet worden dan kost het hem ook nog minimaal een half uur tot langer om heel zijn circus op te starten. En als jij daar ligt met pijn is een half uur verdomd lang. Ik heb dit gedoe twee keer moeten aanzien en stond er volledig machteloos bij. Voor mij was dit al niet best maar voor mijn vrouw is het een hel geweest. Zorg dus dat je je informeerd en vertrouw ze niet!

Tip: Zoek het net af op Frédéric Leboyer... Geboren worden zonder pijn... Niet van het kind en niet van de moeder... Net op tijd deze link... En doe gewoon wat die lieve man zegt, pijnloos wordt het dan voor jullie alledrie... (Je man sluit er erbij in)

Nederland is de uitzondering in de westerse wereld, wat betreft de afkeer die veel artsen hebben van pijnbestrijding. In de landen om ons heen is pijnbestrijding tijdens de bevallng heel normaal. En in de VS wordt je als vrouw voor gek verklaard als je wilt bevallen zonder pijnbestrijding, want waarom zou je onnodig pijn willen voelen? En het goede nieuws is: in die andere landen worden ook gewoon kinderen geboren, zonder problemen wegens 'verminderde' weeën.

pijnbestrijding vermindert geen weeen, ik moet zeggen dat ik het zelf niet ondervonden heb. bij een inleiding zijn vaak heftigere weeen als normaal. ik wil niet zeggen dat dat altijd zo is. ik vind het wel eerlijk maar niet altijd slim om een andere zwangere de stuipen op het lijf te jagen met pijnlijke en enge verhalen. dus heb ik besloten om mijn verhaal er ook even bij te zetten , zodat je weet dat het ook anders kan. ik ben bij mijn eerste smorgens "ingeleid". ik heb wel last gehad van rugweeen (dat schijnen de meest pijnlijke te zijn). maar ik heb geen moment gedacht aan pijnbestrijding. ik ben 1 van die vrouwen die niet zo heel kleinzerig zijn als het nodig is. ik heb ongeveer 4 uur lang liggen woelen (maar dat doet denk iedere vrouw met weeen wel). toen kreeg ik persdrang en ben ik binnen 40 minuten bevallen van een gezonde zoon. ik was op dat moment precies twee weken over tijd en hij woog dus al 3815 gram. ik ben wel ingeknipt omdat de weeen afzwakten , maar daar merk je echt niks van , omdat ze het doen tijdens een wee. achteraf terugkijkend viel het me reuze mee. dus dit is eens een positief verhaal , ipv al die nare bevallingsverhalen. heel vroeger was er niet eens pijnbestrijding, en ik hoor mijn oma's en mijn moeder ook niet klagen. (1 oma van mij heeft namelijk 9 kinderen gebaard, dus die spreekt wel redelijk uit ervaring).\ ben nu in verwachting (13 weekjes) van mijn tweede. en ik zie helemaal niet op tegen een bevalling ! dat zou geen enkele vrouw moeten doen , en vooral niet bij de eerste , geniet van het nu , en je komt er echt wel doorheen ! groetjes michelle

Ik heb het zonder pijn bestrijding gedaan,en ja het doet goed pijn zo`n bevalling maar...... het hoort er bij en echt waar op het moment dat je je kindje in je armen heb liggen is alles vergeten. Je maakt je bevalling wel intensief mee en weet wat je moet doen om iets moois er voor terug te krijgen.Zelf heb ik de pijn daar zeker wel voor over.Ik snap best wel dat je voor een ruggeprik wilt gaan,lekker pijnloos bevallen maar dan maak je niet mee wat duizenden andere mee maken,de oerdrang van een vrouw,de vechtlust om je kindje terwereld te brengen,de pijn proberen weg te puffen en proberen te verdragen.En dan als je kindje geboren word zo trots op je zelf hoe je je kindje terwereld heb gebracht...echt heerlijk. dit is mijn ervaring en belevenis zonder pijnbestreiding.dat ik toch graag met je wilde delen, ik wens je suc 6.....

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100