Waarom menstrueren vrouwen niet meer als ze zwanger zijn?

Drinkt de baby het bloed op?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begin me inmiddels een beetje af te vragen van welke planeet je komt, HeroDD......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi Marleen, van de aarde natuurlijk. Op andere planeten kun je toch niet leven? Of wel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hero, misschien kan je je leeftijd in je profiel zetten (door je geboortedatum in te vullen komt automatisch je leeftijd bij je profiel te staan, niet je geboortedatum zelf).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom wil je weten hoe oud ik ben? Ik hoef toch ook niet te weten hoe oud jij bent?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, als je inderdaad onder de tien bent, is het misschien minder erg dan het lijkt.....
Maar eerlijk gezegd ligt de provocatie er bij veel van je vragen wel heel dik bovenop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, jij bent lekker: een beetje zeggen dat mensen jonger zijn dan tien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@hero: Dan kan of andere antwoordgevers beter inschatten hoe het beste het antwoord te formuleren. Meer niet. Mijn leeftijd kan je al opzoeken in mijn profiel. Als je als volwassene zo'n vraag stelt hoef ik niet in Jip en Janneke taal te antwoorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@HeroDD: ik kan me voorstellen dat sommige mensen zich bij sommige van jouw vragen afvragen of het wel serieus bedoeld is. Dat komt omdat sommige dingen voor volwassenen zo vanzelfsprekend zijn, dat we ons niet voor kunnen stellen dat we het zelf ook ooit hebben moeten leren. Als je je leeftijd in je profiel zet, zul je zien dat mensen een stuk meer begrip hebben voor je vragen. Ze kunnen dan terugdenken: "Hé, dat wist ik toen ook nog niet!" Enne: nee, we geloven niet dat je 99 jaar bent.

Het beste antwoord

Inderdaad! Maar dat doen ze alleen als ze later vampier willen worden! Een zogenaamde vroege beroepskeuze.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles wordt beter met vampieren!

Andere antwoorden (5)

Nee, de baby drinkt geen bloed op. Een vrouw heeft geen eisprong als ze zwanger is en word dus ook niet ongesteld. Geen bloeding dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee het kind drinkt geen bloed het krijgt alle voeding via de navelstreng.
Zwanger en ongesteld, afscheiding of bloedverlies.
Zwanger en ongesteld gaan niet samen. Als je echt zwanger bent kun je niet ongesteld worden, wel kun je last hebben van (bruine) afscheiding of bloedverlies.
Afscheiding of bloedverlies als je zwanger bent hoeft niets ernstigs te zijn. Rond de 13e week van je zwangerschap vind de innesteling plaats wat afscheiding of bloedverlies kan veroorzaken.

Ben je echt ongesteld (menstruatiepijn) of heb je ernstige buikpijn in combinatie met de afscheiding of het bloedverlies dan is het sterk aan te raden een huisarts te bezoeken. Ook als je opeens bloedingen krijgt, of last heeft van andere dingen is dit aan te raden.

Nogmaals, zwanger zijn en last hebben van afscheiding of bloedverlies is lang niet altijd ernstig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, een vrouw die zwanger is menstrueert niet meer omdat er een kind in haar baarmoeder groeit. Wanneer een vrouw menstrueert dan wordt het slijmvlies dat in de baarmoeder aanwezig is afgebroken en het oude onbevruchte eitje verlaat de baarmoeder. Wanneer een eitje bevrucht is nestelt het zich in in de baarmoeder wand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het goed is om eerst eens te vragen waarom vrouwen eigenlijk ongesteld worden!

Tijdens de eisprong wordt de baarmoederwand iets dikker zodat als de eicel bevrucht wordt de eicel goed in de wand kan nestelen. Als de eicel niet bevrucht wordt, wordt de extra wand afgebroken waarbij een beetje bloed vrij komt. Daarna wordt de wand weer wat dikker en die cyclus gaat zo maar door.

Deze cyclus wordt door hormonen gestuurd. Als de eicel bevrucht is zorgen specifieke zwangerschapshormen ervoor dat de baarmoederwand niet wordt afgebroken. Dat is maar goed ook, want anders zou je niet zwanger blijven.

Toegevoegd na 6 minuten:
Het hormoon progestron zorgt ervoor dat de baarmoederwand dikker wordt. Bij het uitblijven van zwangerschap (geen bevruchting) daalt de progestron productie en treed er menstruatie op. Als de eicel wél bevrucht wordt blijft de progestron productie in stand o.a. door weer een ander hormoon hCG.

Toegevoegd na 15 minuten:
In bijgaand ingewikkeld plaatje op wikipedia is dit getekend.

Onderaan zie je de nummers 1 - 28. Dat zijn het aantal dagen. Dag 1 is de dag waarop de vrouw ongesteld is. Dag 6/7 is de laatste dag (gemiddeld).

Boven de dagen zie je de dikte van het baarmoederslijmvlies. Die wisselt dus per dag, tenzij de eicel tijdens het vrijkomen uit de eierstokken (ovulatie) bevrucht wordt, want dan blijft het slijmvlies zo dik.

In het middelste gedeelte zie je de hormonen die betrokken zijn. Gaat de lijn omlaag, dan is er minder hormoon en omhoog meer hormoon. Het stijgen of dalen heeft van invloed op elkaar!

In het bovenste gedeelte zie je een stukje getekend zoals de eicel rijpt in de eierstokken. Dat is een orgaan waarin alle eicellen liggen. Elke maand rijpt er één eicel tegelijk in een blaasje (dat heet een follikel) en tijdens de ovulatie klapt het blaasje uit elkaar en schiet de eicel de eileider in. Daar wordt de eicel bevrucht en reist af naar de baarmoeder om zich erin te nestelen.

Behoorlijk ingewikkeld mechanisme nietwaar?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Zo zit het!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zowhee, mooi uitgelegt +
In jip en janneke taal.
Het lichaam maakt elke maand een eitje.
Als dat eitje niet bevrucht is (lees je bent zwanger) wordt het elke maand weggegooid.
Dat weggooien gebeurt zeg maar door het met bloed weg te spoelen (ongesteld zijn)
Ben je zwanger wordt dat eitje uiteraard (inmiddels kind) niet weggegooit en hoef je dus niet ongesteld te raken.

Overigesn zijn er verhalen bekend vanz wangere vrowuen die gewoon ongesteld werden tijdens hun zwanegrschap