Kan een hermafrodiet (iemand die geboren is met zowel volledige mannelijke als vrouwelijke geslachtsorganen) zichzelf zwanger maken?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hermafrodiet

Toegevoegd na 55 minuten:
Laten we er voor het gemak van uit gaan dat zowel de mannelijke als de vrouwelijke organen volledig werkend zijn

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
13.6K

Het beste antwoord

Ja natuurlijk anders is hij toch niet hermafrodiet, tweeslachtig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste antwoord, omdat ik zei dat het om volledige organen ging en niet eentje dominant of de ander niet ontwikkeld. De hermafrodiet is dus papa en mama

Andere antwoorden (7)

Nee, dat is voorbehouden aan de geelgerande watertor.
14 jaar geleden
Het antwoord staat in de link die je zelf geeft
De term is niet correct omdat hermafrodie voor de mens als soort geen kenmerk is. Het is geen kenmerk omdat volgens de strikte medische betekenis van het woord de beide geslachtsorganen niet alleen aanwezig, maar ook vruchtbaar moeten zijn. Vandaag de dag gebruikt men daarom dan ook de meer correcte benaming 'interseksueel'. Hermafrodie wordt door sommigen wel als belediging opgevat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee...

Voor zover mij bekend is, is één van de twee geslachten dominant en voor de volle 100% ontwikkeld. Het tweede geslacht is welliswaar volledig aanwezig, maar vrijwel nooit tot een volle ontwikkeling gekomen...

Maar stel dat het vrouwelijke geslacht dominant is dan is de vrouw wel volledig in staat om een andere vrouw tot volle tevredenheid te penetreren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat Maria hermafrodiet was en zichzelf zwanger maakte. Mijn antwoord zou dus JA zijn alhoewel ik er geen bal vanaf weet.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is 1 iemand die onderstaande beweerd over Maria... En Maria was zwanger geworden. Niet van haar man Jozef, maar ze was in heilige bekoring ontvangen, terwijl Jozef dacht dat zij zwanger was van een machtige Amerikaan, want die zong altijd van: 'Maria, Maria' en dat was van de musical Jesus Christ Superman en toen werd die baby geboren en die hebben ze in een mandje met pek en veren in de sloot gekieperd. En toen waren de koeien zo erg geschrokken dat ze zeven jaar lang geen melk konden geven.
zondag
14 jaar geleden
Te diep in het glaasje gekeken Starbless? Dat gedoe met dat mandje was Mozes, niet Jezus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik knip en plak alleen maar van Hans Teeuwen...
Helaas klopt je eigen toelichting al niet : bij een hermafrodiet, iemand die niet helemaal mannelijk en niet helemaal vrouwelijk is maar ergens (of zelfs : precies) daar tussenin, werken beide geslachtsorganen niet naar behoren.

Er is dan ook nooit echt sprake van een volledig ontwikkelde penis of een volledig ontwikkelde baarmoeder ; om volledig te ontwikkelen moet de hormoonhuishouding tijdens de zwangerschap 100 % op orde zijn, en bij hermafrodieten is dat precies het punt waar het fout gaat.

Iedere foetus begint zijn leven als vrouwtje. Door toevoeging van mannelijke hormonen in de baarmoeder, wordt al in een vroeg stadium de keuze voor 'mannetje' gemaakt. Wanneer die hormonen niet toereikend zijn, om welke reden dan ook, komt de ontwikkeling van de mannelijke geslachtskenmerken niet helemaal in orde.

In biologisch opzicht is de term hermafrodiet voor mensen die niet helemaal het ene of het andere geslacht zijn overigens eigenlijk onjuist, omdat een hermafrodiet biologisch gezien een tweeslachtig dier is dat op beide wijzen (bevruchting en baren / eieren leggen) kan voortplanten en dus eigenlijk geen specifiek geslacht heeft, zoals slakken.

In milde gevallen (zoals hypospadie) hoeft de vruchtbaarheid van een man er niet per se onder te lijden (al is het wel weer erfelijk), maar in dat geval zijn de vrouwelijke geslachtsdelen niet voldoende ontwikkeld om zwanger te kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meestal is één van de twee organen volledig ontwikkeld. Of allebei onvolledig, al lijkt het aan de buitenkant van het lichaam wel. Nog nooit meegemaakt dat het allebei goed functioneert. Via bloedonderzoek is gemakkelijk vast te stellen om te kijken of je met een mannelijk of een vrouwelijk lichaam te maken hebt. Meestal volgt er een correctieoperatie.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
technisch lijkt het me onmogelijk: als iemand inderdaad een volledig werkende penis en een volledig werkende baarmoeder in 1 lijf zou hebben, dan kan hij/zij hem er nooit bij zichzelf insteken. Dan zou hij/zij hooguit zijn kwakje bij zichzelf in kunnen brengen.
En verder gefilosofeerd: dan zou hij/zij zowel de vader als de moeder van het kind zijn.

ik denk dat diegenen die beweren dat de hormonen niet kloppen gelijk hebben. Daarom zal inderdaad het lijf toch meer man of meer vrouw zijn, maar nooit tegelijk.

Dat meestal een van beide "systemen" niet volledig is zal wel zo zijn, maar je vraag was of het (theoretisch) mogelijk zou zijn en niet of het vaak voorkomt.