Wat voel je als je tijdens je zwangerschap bekkeninstabiliteit / bekkenklachten hebt?

Graag antwoorden uit eigen ervaring, niet op basis van wat erover geschreven is op internet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Pijn in je rug, heupen en soms aan de voorkant vna het bekken bij je schaambot. Het voelt een beetje alsof je uit elkaar valt. Tenminste zo was het bij mij. Sinds de bevalling (15 jr geleden ) heb ik soms nog last als ik ongesteld ben. De hormonen maken de banden dan ook nog te los, waardoor ik pijn in mijn rug en heupen heb.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel voor je antwoord. Ik heb deze vraag gesteld, omdat ik (28 wk zw) sinds deze week pijnklachten heb. Van mijn rechterbil, uitstralend naar het bovenbeen, met soms het gevoel door mijn bovenbeen te zakken. Ik ga dit met de vk bespreken, maar ben erg benieuwd naar ervaringsverhalen, of die wellicht overeen komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die last tijden de menstruatie heb ik ook. Vaak weet ik daardoor dat ik die dag ongesteld moet worden.
Gelijkaardige klachten als hierboven beschreven: steken in onderbuik & rug, pijn aan schaambeen en ook rugpijn. Ik had ook vaak het gevoel dat mijn heupen me niet meer konden dragen: mijn bekken "schoot" dan onder mij uit (vooral als ik te lang had rechtgestaan). Zo ben ik een aantal keren gevallen toen mijn bekken plots kantelde. Ook had ik blaasproblemen en voelde ik meestal niet dat ik naar wc moest.