Hoe kan je een vrouw het best 'begeleiden' tijdens de bevalling?

Wat moet je tegen haar zeggen enzo? Graag serieuze reacties ;)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (10)

bijv.:
Kom op, het lukt je wel en straks heb je een zoon/dochter op de wereld gezet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kinderachtig al die minnetjes. Een plus van mij, want zo slecht is je antwoord niet, hoor.
ten eerste gefeliciteerd(als je vader word)

en een vrouw begeleiden gewoon rustig blijven rustig tegen der praten hand vast houden en zeggen dat alles goed komt
liefde geven is altijd het beste
zeggen dat er wat moois op de wereld komt wat bijv van jullie is
en gewoon lief voor der zijn ook zeker na de bevalling.

succes!"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat verschilt per vrouw. De een wil niks horen, de ander wil sussende woordjes, van de een moet je afblijven de ander wil wel fysiek contact. Sommuge vrouwen willen afleiding aan het begin...
Hoe kun je uberhaupt denken dat er 1 juiste manier van handelen is?
Wij zijn heel complex, hoor!
Prober tevoren met je vrouw te overleggen hoe je haar het best kan steunen. Dikke kans dat ze het op het moment supreme toch weer anders wil, wij kunnen het tevoren ook niet inschatten. Jij kent je vrouw het beste, doe wat je goed dunkt, dan doe je vast het juiste! Tis niet voor nix dat ze met jou een kindje wil!
P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!
WIJ zijn niet complex, de situatie/omstandigheid is complex ;-)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Door er gewoon te 'zijn'!
Jouw nabijheid is genoeg....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ten eerste wat er ook gebeurt en dan bedoel ik eigenlijk wat ze ook tegen je zegt blijf kalm en lief voor haar. Als ik kijk naar mijn schoondochter die heeft mijn zoon alleen liggen uitschelden en dan is de kunst om toch lief en rustig te blijven niet boos worden het is een hele opgave een kindje baren. Troostende woorden en dat er een klein wonder in jullie leven komt. Zorg dat je daar bent voor haar je kunt haar als ze dat fijn vind de schouderparty een beetje masseren probeer de spanning eraf te halen. Ik weet niet hoe het bij jullie met de humor zit maar die mag er ook bij aanwezig zijn. Het hoeft niet allemaal serieus te blijven maar dat is een situatie die je even moet inschatten, niet geschikt als ze teveel pijn heeft. Heel veel sterkte voor beide en alvast gefeliciteerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zult het dus waarschijnlijk niet met me eens zijn, maar ik vind dat je zoon, OOK in die omstandigheid, zich niet hoeft te laten uitschelden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
van mij mag een barende vrouw alles!!!
(behalve bijten dan. daar houd ik niet van)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja Wendy daar kan je als schoonmoeder al helemaal niets op zeggen. Ben het wel met je eens ;) Maar zo zie je maar dat die dingen op die momenten ook kunnen gebeuren. Risico van het vak zullen we maar zeggen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:-)))))))
Probeer op te gaan in het moment, je weet helemaal niet hoe het gaat lopen.
Ik heb nu twee kinderen en ik reageerde verschillend bij beide bevallingen.
Bij de eerste bevalling wilde ik dat er geen woord tegen me werd gezegd en moest iedereen uit de buurt blijven, bij de tweede zocht ik fysiek contact. Mijn moeder mocht nog geen meter van me af staan :)
Spreek met je vrouw af dat ze duidelijk aangeeft wat ze wil en ga daarop in.
Succes ermee :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
alvast gefeliciteerd!

het verschilt per vrouw.
De meeste vrouwen willen onder de meest hevige pijn graag een hand (of iets dergelijks) om even heel hard in te knijpen.
Er zijn verhalen bekend van mannen die terugkwamen na de bevalling met een gekneusde hand, maar die het over hadden voor hun vrouw om "mee pijn te lijden" (zelf vind ik dat altijd zo lief om te horen!)
andere vrouwen willen gewoon alle concentratie hebben om het kind op de wereld te zetten, en andere willen weer zoveel mogelijk afleiding, lieve woordjes, een kusje noem maar op.

vraag het je vrouw... (liefst van te voren) wat zij zou willen.
onder de bevalling dat vragen.. tja.. ik weet niet of ze dan in staat is daarover na te denken.
als het niet lukt het haar nog te vragen, laat je je gewoon leiden door haar.
Wanneer zij jouw hand zoekt om in te knijpen bied je die aan. etc.
misschien is ze wat kortaf, maar volle zinnen zal ze denk ik nooit tegen je spreken.

Wel ontzettend lief dat je zo om je vrouw geeft en haar hierin wil steunen door deze vraag te stellen.
ik wens jullie beide veel succes en nogmaals gefeliciteerd!

Toegevoegd na 3 dagen:
ooh en dat van die gekneusde hand is niet afschrikwekkend bedoeld hoor..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door naar je vrouw te luisteren, zij zal wel aangeven wat ze wel of niet prettig vind. Gewoon er voor haar zijn. Blijf bemoedigend. Suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedere vrouw en iedere bevalling is inderdaad verschillend. Je weet op voorhand niet hoe het gaat verlopen (ook niet als vrouw). Kijk naar je vrouw en luister naar haar en neem niet alles persoonlijk. Het kan helpen om op voorhand eens over te praten (dat hebben we bij elke bevalling gedaan). Zij kan dan vertellen over haar gevoelens en haar behoeften. Je kan afspreken dat als ze bvb wilt dat je zwijgt je dat ook zal doen of dat je juist tegen haar zal praten als ze bvb in je hand knijpt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan je vrouw het best begeleiden door haar te observeren en dan dat te doen wat jou hart je ingeeft.
Niemand kent zijn vrouw beter dan jij.
Jou steun heeft ze nodig dat je bij haar bent en haar begeleid met precies de woorden en aandacht die ze nodig heeft op dat moment.
Dus als allereerste er voor haar zijn en observeren.
Dat is mijn advies aan jou.
Sterkte er mee en alvast gefeliciteerd .