Hoe krijg ik mijn zwangerschapswens wat uit mijn hoofd zodat de druk er af is en ik kan loslaten?

Ik wil zo graag een baby dat ik hier (teveel) mee bezig ben. Iemand tips om dit meer los te kunnen laten en op die manier er minder obsessief mee bezig te kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is heel moeilijk als je iets heel graag wilt! En iets wat je niet in de hand hebt en zomaar kan kopen dus ik heb geen oplossing voor je helaas
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goeie vraag! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je mag min 2 blagen wel een weekje lenen......

Antwoorden (6)

Schrijf alle nadelen die je kunt verzinnen op en hang die lijst op een plek waar je vaak komt. En zoek afleiding, ga werken/studeren/iets leuks doen zodat je niet aan baby's hoeft te denken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeeel goed idee!! +
amigo
12 jaar geleden
hangt (maar zie ook mijn antwoord) ERG af van de reden waarom je er niet te veel aan wil denken. Komt het ooit nog wil je nu helemaal geen lijstjes maken met nadelen, toch? Bovendien WEET je helemaal niet hoe het is, zolang je geen kinderen hebt, wat je dacht dat vreselijk is valt mogelijk mega mee en waar je helemaal niet bij stil stond , valt misschien (als je heel eerlijk bent) een beetje tegen
Volgens mij door ALLEREERST de accepteren dat het helemaal niet raar is dat je, als je die wens hebt, dat hij ook heel sterk is.

Je zet er niet bij waarom je het wil loslaten en de redenen kunnen erg varieren (en er kunnen ook nare redenen bij zitten).

Voor het loslaten scheelt het toch wel erg wat de reden is.

Lukt het gewoon niet moet je accepteren dat je hele leven anders wordt dan je had gedacht, onderschat dat niet, het zou te begrijpen zijn als je daar zelf professionele hulp bij zoekt.

Heb je gewoon besloten het nog een paar jaar uit te stellen dan zou ik zeggen droom vooruit!!! ipv over het heden. Je kunt er best over blijven denken maar het wordt toch niet nu.

Ben je ermee bezig, tja dan zit je er middenin en hoort het er wel bij.

Wij hebben hier (en met ons, de hele vriendenkring) MEERDERE van die "obsessies" gehad.

Eerst ging iedereen samenwonen, was gesprek van de dag en hoe je zo goedkoop mogelijk aan je inrichting kwam, toen ging iedereen KOPEN, werkelijk op feestjes ging het nergens anders over.

Toen kwamen de eerste kinderen die hebben werkelijk ALLE gespreksonderwerpen tot dan WEGGEVAAGD (schande eigenlijk).

Nu worden die kinderen weer iets groter en ra, ra, opeens worden weer allerlei andere dingen belangrijk en hebben we het weer over hobby's, vakanties en werk ed
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel voor je reactie. De reden dat ik het los wil laten is omdat het inderdaad (nog) niet lukt... De eerste reactie uit je omgeving is dan ook : laat het los (makkelijk gezegd) Nu staat er een afspraak gepland bij het ziekenhuis, dus ga er proberen niet mee bezig te zijn tot we die afspraak hebben. En tsjah, dat je omgeving ook aan alle kanten zwanger raakt, bevalt en praat over kinderen maakt het inderdaad ook niet makkelijker... Maargoed, ik ga proberen wat meer te genieten van het leven en over 2 maand naar het ziekenhuis kijken wat ze daar zeggen... Nogmaals, dank je wel :)
Als je iets heel graag wilt dan blijft het maar door je hoofd razen. Maar het is iets waar je niet zoveel invloed op hebt. Je wordt zwanger of je wordt het niet. Dat gepieker helpt niks. Dan zou je kunnen proberen er op een ander manier tegenaan te kijken. Meer van : We zien wel en we laten ons lekker verrassen . Dat het nog even niet komt, dat accepteer je voor dit moment gewoon. Het scheelt wel als je nog jong bent en nog alle tijd hebt. Soms wil een romantische vakantie wel eens helpen. Als je blijft malen over die wens en je kan het echt niet loslaten, plan dan een vast moment per dag dat je er even over mag dromen schrijven, mailen en fantaseren. Buiten die monetne zeg je gewoon tegen jezelf : Stop, niet nu, alleen op dat vaste moment! Het kan ook helpen op de baby's en peuters van vriendinnen te passen. Dat is zo druk dat je geen tijd hebt om over je eigen wens na te denken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk als je eenmaal die gevoelens krijgt dat je die niet meer kwijt raakt. Ik had hetzelfde en mijn (ex) vriend was er nog niet klaar voor en het gevoel ging echt niet weg. Totdat ik 3 jaar later zwanger raakte toen mijn (ex) vriend er wel klaar voor was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
iets wat je heel graag wil kun je nu eenmaal onmogelijk uit je hoofd zetten.
als je dat wil omdat het niet lukt, (vele zeggen namelijk dan moet je het uit je hoofd zetten dan lukt het wel.) dan word dat een groot probleem want iedereen die graag zwanger wil worden denkt elke maand zou ik wel of niet ongesteld worden en des te langer het duurt des te moeilijker het word.
Ik heb uiteindelijk na 4 jaar proberen (ik was dan wel bezig voor een 2e dus ik had afleiding dat scheelt wel) de hoop opgegeven en ben ik een studie begonnen en gelijk ook mijn stage.
Ik ben toen uiteindelijk wel zwanger geraakt.
Maar als je denkt ik ga een studie doen, verhuizen o.i.d. en je denkt daarbij elke week nu ben ik al zolang aan het studeren zou het nu wel lukken dan heeft dat ook geen zin als je begrijot wat ik bedoel.
Buiten dat om heeft het ook geen garantie dat het lukt als je het uit je hoofd zet want er spelen veel meer dingen mee.
en ik weet ook niet of dat je reden wel is dat je zwanger wil worden.
probeer te genieten van alles om je heeen meer kun je er echt niet aan doen.
succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had hetzelfde als jij en heb het los kunnen laten door te besluiten niet meer iedere maand een test te doen. Toen werd ik zwanger...ik denk dat doordat ik minder naar dat moment toeleefde van ' een test mogen doen' ik het beter los heb kunnen laten.