ik slik de pil, maar ik heb afgelopen dagen onveilig seks gehad, (voor de kerk het zingen uit) en nu ben ik bang dat ik toch zwanger ben! kan dat??!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
36.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt de klepel horen luiden maar weet niet waar de klok hangt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahahahaha, leuke C4th!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
C4th vind ik zooooo grappig. Vooral die avatar. Nu heeft het aapje een mutsje op en laatst nog stonden er paddenstoeltjes naast. Zo leuk!
Ik ga trouwens ook altijd voor de kerk staan zingen! Is een hobby van me.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je, ik ben gevleid.
Ik zing niet meer voor de kerk... ze hebben me gevraagd of ik ook verzoeknummers deed, toen ik bevestigend antwoordde hebben ze me verzocht dan maar op de hei te gaan zingen....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als dat heel kleine vogetje,dat zo als je wel zult weten in elke pil verstopt zit, ook buiten was toen de kerk uitging,is de kans groot dat hij alsnog de gestorte zaadjes opgepeuzeld heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
WIJ, MOOLKEZEN, houden ons verre van welke pil dan ook en de zaadjes die wij tot ons nemen, zijn puur vegetarisch!
De stoofperen waren overigens een grandioos succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;-))) Heb mijn reactie zelf laten verwijderen.... dat KON gewoon niet.
Fijn te lezen, dat de Birnen een succes waren!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarmee zet je mij dus mooi voor lu....eh joker!
Da ge bedankt zijt, da witte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor de kerk het zingen uit :P leuk die verdraaiingen ^^ was gewoon of espresso? :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snorrie HerrM..... maar eerlijk gezegd had ik mezelf anders NOG erger voor joker gezet ;-)
Wat betekent "da witte"? Dat je het weet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vertaling: Dat je bedankt wordt, dat weet je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah thanx!
En een gevleugeld nieuwjaar toejoetoetiefroetie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja de beste wensen iedereen :) ben ik helemaal vergeten *schaam*
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Wendy & Moolkeesje: Gelukkig hebben we de mail nog. Ik vond je reactie best meevallen hoor Wendy. En Moolkeesje, hoe was je kerst verder? Nog pogingen ondernomen om een Mimpelpeesje te worden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Roodgemutst gorillaatje, sober zeer sober,was des moolkeesjes kerst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@C4th: dank ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha ik moest wel lachen toen ik de vraag zag, voor de kerk het zingen uit :p
Sorry :x

Antwoorden (11)

Als je de pil slikt is de kans nihil dat je zwanger word.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt kans van 1%..
Nihil is 0% Fout antwoord dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
0,01%*
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt
De kans dat als je normaal de pil slik je zwanger kunt worden is nihil de kans dat je een soa oploopt is groter. Zwanger worden als je de pil slik is ongeveer 0,01% kans
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt kans van 0,01%..
Nihil is 0% Fout antwoord dus.
ronron1212
12 jaar geleden
De betekenis van het woord nihil =
nihil
•niets of weinig voorstellend.
0,01% is dus niets of niets voorstellend
Dus hoezo fout
of weet je niet hoe weinig 0,01% is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern=nihil&lang=nn ni·hil [niehiel] onbep vnw niets: de winst is ~
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een min omdat iemand een klein woordje verkeerd interpreteert.... flauw hoor.
ronron1212
12 jaar geleden
nihil betekent niets of haast niets. Mar niet echt nul.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou ja..interpreteren of weten wat het betekent..is een verschil ;)
Als je de pil correct gebruikt, geen antibiotica gebruikt of andere middelen die de werking van de pil kunnen beïnvloeden, en niet hebt overgegeven of diarree hebt gehad, is die kans zeer, zeer klein.

Het komt echter wel eens voor dat vrouwen zwanger lijken te worden "door de pil heen". Ik vraag me altijd af in hoeverre dat echt dóór de pil heen is, of dat er meer sprake is van factoren zoals hierboven genoemd, maar wellicht is het mogelijk dat een pil simpelweg zoveel 'te licht' is voor een vrouw, dat er toch een eisprong plaatsvindt.

In principe is de kans echt verwaarloosbaar klein, tenzij er factoren zijn (geweest) waardoor de pil minder zou werken. Helemaal uitgesloten is echter niets, dus als je bang bent dat je zwanger kunt zijn, is het wellicht verstandig om contact op te nemen met je huisarts. Normaal gesproken zou je bij onveilige seks eventueel een morning-after pil aan kunnen raden, maar in dit geval vraag ik me af hoe reëel deze angst is, en het is ook weer niet aan te raden om een dergelijk geneesmiddel te nemen puur op basis van het idee "dat je het maar nooit weet", terwijl je gewoon de pil (correct) slikt. Vandaar dat eerst even contact met de huisarts me het beste lijkt hier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oeps, ik heb gemint, terwijl ik wilde plussen. Heb het inmiddels gecompenseerd, sorry.
Het kan inderdaad. De kans is alleen héél klein.

''De pil is met stip de betrouwbaarste vorm van anticonceptie: minder dan 1% van de vrouwen over de hele wereld die de pil consequent gebruikt, wordt binnen een jaar zwanger.''
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onveilige seks is als je geen pil slikt en ook geen andere voorbehoedsmiddelen slikt.
Jij zegt dat je wel de pil slikt. Hoe heb je dan onveilige skes gehad. In het verkeer? In de badkuip met de radio op de rand?
Nee, daar wordt je niet zwanger van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zonder condoom met onbekende is onveilig, niet enkel voor zwangerschap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga ervan uit dat ze sex heeft gehad met haar vaste partner...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Whahaha brilliant antwoord
een applausje van mij
De kans is klein maar het kan wel.
Mijn vrouw slikte ook de pil maar onze zoon is nu inmiddels 15.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor de kerk het zingen uit?
Het is voor het zingen de kerk uit. ;)
Als dat het geval is, én je slikt de pil, is de kans op een zwangerschap zo goed als uitgesloten.
Maar als je je zorgen maakt, koop dan een zwangerschapstest, dan heb je zekerheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
psies dit.. Wij kunnen niet op afstand zien of jij zwanger bent. zonder test blijf je toch malen dus koop zon goedkoop ding van een paar euro bij kruidvat en je weet het
Nou, als je voor de kerk het
zingen uit gaat, kan er helemaal
niets gebeuren.
maar nu even serieus, als je
de pil slikt niet in de war zitten.
Heel, heel weinig kans.
12 jaar geleden
De pil is super veilig, er is heel weinig kans dat je zwanger word als je de pil correct slikt. De pil is een van de veiligste voorbehoedsmiddelen. Dus maak je maar geen zorgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is een mannenpil (zie bijv. http://www.anticonceptiemethoden.nl/index.php?p=66), en de bekende anticonceptiepil voor vrouwen.
Ik ga er even vanuit dat je een vrouw bent en met "de pil" de normale anticonceptiepil voor vrouwen bedoeld.

Als je die pil goed gebruikt en er geen bijzondere omstandigheden zijn die de werking ervan negatief beïnvloeden is de kans op zwangerschap zeer klein. Kleiner dan normaal wordt gerapporteerd, want in die cijfers zitten ook foutjes tijdens het gebruik en die gaan sowieso over de kans zwanger te worden na een jaar pilgebruik, niet na een eenmalige ervaring. Ter voorkoming van zwangerschap heeft het gebruik van een condoom niet veel effect als je toch al de pil gebruikt. Desondanks is het terecht dat je het "onveilige seks" noemt als er geen condoom is gebruikt. Dat is omdat het condoom, als geen ander voorbehoedmiddel, beschermd tegen een hele serie seksueel overdraagbare aandoeningen (mits niet lek en goed gebruikt natuurlijk). Zonder condoom worden dergelijke ziektes gemakkelijk overgedragen. En voor het zingen de kerk uit helpt je dan weinig. Dat is sowieso een zeer onveilige methode om zwangerschap te voorkomen.

Mannen raken sowieso nooit zwanger. Zelfs bij stellen die beweren beide zwanger te zijn blijkt bij nader onderzoek steevast dat alleen de vrouw zwanger is. Desondanks is het ook voor mannen belangrijk het condoom te gebruiken, al is het maar om er zeker van te zijn dat de vrouw in kwestie niet zwanger raakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de pil slikt dan mag je best in die kerk blijven zingen hoor! Daarvoor slik je m toch ook?
Kijk , Natuurlijk is de pil niet voor de volle 100% betrouwbaar. Maar dat zijn condooms ook niet. Dat is geen enkel voorbehoedsmiddel. Al zijn ze er wel voor gemaakt om een zwangerschap zo veel mogelijk te voorkomen. En in de meeste gevallen gaat het bij het juiste gebruik ervan ook wel gewoon goed. En word je echt niet zwanger. ( Zelfs al vrij je zonder voorbehoedsmiddel dan hoeft het nog niet zo te zijn dat je dan maar direct zwanger bent) Blijf je echter bang voor een zwangerschap ondanks de pil en kun je niet genieten van de sex omdat je het niet vertrouwd, doe het dan dubbel op en gebruik ook een rubbertje, of laat een staafje plaatsen in je boven arm( ipv pil) en gebruik een rubbertje. Of plaats zelf een vrouwen condoom ( k noem maar wat) Dan ben je nog meer beschermd, dan wanneer je alleen de pil slikt.