Hoe tel je de cyclus van de ongesteldheid?

Tel je vanaf de eerste dag van de laatste ongesteldheid of de laatste dag?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt je cyclus berekenen op:
https://www.ob-tampons.nl/body-periods/my-menstrual-calendar

Antwoorden (4)

Op zich maakt het niet heel veel uit. Maar je telt je ongesteldheid wel mee. Je telt dus van de eerste dag van je ene menstruatie tot de eerste dag van de volgende, of van de laatste dat van je ene menstruatie tot de laatste dag van de volgende. Dan tel je dus de tijd van je hele cyclus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het maakt wel degelijk uit wanneer je begint met tellen! Zeker als je wilt weten wanneer je eisprong is. Ik jan niet --, maar je mag er van mij 1 hebben! Strax is iedereen hiet ongewenst zwanger!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had het alleen over tellen, over weten hoe lang je cyclus is. Dan maakt het niet uit.
Een menstruatiecyclus begint altijd met dag 1 op de eerste dag dat je menstruatie doorzet met helder bloed in de ochtend. Breekt het bijvoorbeeld pas 's avonds door dan moet je de volgende dag als dag 1 nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je nieuwe cyclus begint op de eerste dag dat je ongesteld wordt.
Dus je telt vanaf de eerste dag van je periode.
Dit is de enige dag die duidelijk te herkennen is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruikelijk is om op de eerste dag van je bloeding te beginnen met tellen. Je teld dan door tot je weer een bloeding hebt; de eerste bloedingsdag is dan weer dag 1 van je cyclus.

Je weetnatuurlijk dat dat niet elke keer precies even veel dagen hoeft te zijn. Kan WEL hoeft niet.

Van een regelmatige menstruatie word gesproken over een lengte tussen 26 en 34 dagen...