Hoe slecht is roken en dan vooral ook meeroken in de zwangerschap.

Is meeroken slechter of minder slecht? Of niet slecht kan een optie zijn maar dat lijkt me sterk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraag is pas gesteld! Kijk eens hier! http://www.goeievraag.nl/vraag/effecten-roken-tijdens-zwangerschap-kind.167223
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok.. dank je wel. Maar ik krijg hier al wel weer meer en andere antwoorden waar ik belangstelling bij heb om mijn vraag beter te beantwoorden.

Het beste antwoord

Roken, passief of actief is slecht voor de zwangerschap.Wetenschappelijk is aangetoond dat het de kans op een miskraam, hazenlip, klompvoetjes,vroeggeboorte, miskraam,problemen met de melkgift en laag gewicht vergroot.(zie de www.stivoro.nl hierover en www.aotinstituut.nl)

Toegevoegd na 6 minuten:
Hierboven staat er een haakje te dicht achter de tweede website. Je kunt er zo niet op doorklikken met de muis. Klik op: www.aotinstituut.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Meeroken is minder slecht, omdat je het niet direct uit de sigaret inhaleerd. Tijdens de zwangerschap is het wel erg, of het nou meeroken of gewoon roken is. De baby kan daar erg heftig op reageren en ook met astma geboren worden. Soms is het ook zo dat het kind daardoor later sneller verslaafd raakt aan dat soort dingen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Roken is slechter voor de baby dan meeroken, maar toch is meeroken ook zeer gevaarlijk. In tabaksrook zitten duizenden schadelijke stoffen. En als je in een kamer zit waar gerookt wordt krijg je ontzettend veel van die stoffen binnen. De baby heeft nog geen afweermechanisme tegen die stoffen ontwikkeld en is daarom vatbaar voor ziekten als gevolg van deze stoffen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Roken is slecht, mee roken ook.
Wanneer je het inademt, vernauwen je aderen, en dus de bloedtoevoer naar je ongeboren kindje.

Mijn moeder heeft haar hele leven gerookt, maar tijdens 3 van de 4 zwangerschappen is de gestopt.
Bij de laatste zwangerschap is ze blijven roken, en heeft ook gedronken. Mijn jongste zusje, heeft astma, bronchitis, groeiachterstand, en een hart ritme stoornis.

Het is niet te bewijzen dat het daardoor komt, maar de andere 3, waar onder ik dus, hebben nergens last van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meeroken tijdens de zwangerschap is slecht voor de baby.

Meeroken bij een zwangere vrouw is niet goed. Van de rook van een sigaret komt 85% in de omgeving terecht. Die rook adem je als meeroker ook in. Zo komen er schadelijke stoffen als nicotine en koolmonoxide via de navelstreng in het bloed van het kindje. Het kindje krijgt minder voeding en zuursof en kan daardoor minder goed groeien. Het beste is om niet bij een zwangere in de buurt te roken.