Krijg je een gratis zwangerschaptest bij de huisarts zonder dat je ouders het te weten komen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon bij het Kruidvat halen,daar doen ze echt niet moeilijk over.

Antwoorden (3)

Een zwangerschapstest kan je krijgen bij de drogist. Hier kan je hem gewoon kopen (dus niet gratis) zonder dat je ouders het weten.

Mocht het zo zijn dat jouw huisarts wel gratis zwangerschapstesten aanbiedt (wat ik niet verwacht), dan zal hij dit niet zomaar aan jouw ouders vertellen. Ik weet niet hoe oud je bent, want ik kan me *voorstellen* dat dit bij minderjarigen een geval apart is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de drogisterij moet je officieel wel 16 zijn om die een te mogen kopen.
Ik verwacht alleen niet dat ze daar echt moeilijk over doen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Serieus? Dat is vreemd... Alsof mensen onder de 16 niet zwanger kunnen raken. Maar ik verwacht ook niet dat ze er al te moeilijk over doen inderdaad. Ik mag toch hopen van niet! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, Daisy, maar er zit geen leeftijdsgrens aan de verkoop van zwangerschapstesten. Iedereen moet enigszins anoniem zo'n test kunnen kopen, daar past legitimatie echt niet bij.
Nee, als jij erom vraagt zal je de test achteraf moeten betalen en die rekening gaat dus naar je ouders, omdat die financieel verantwoordelijk voor jou zijn.
Als jij met enorme buikpijn bij de ha komt en die doet om medische reden een test om zwangerschap uit te sluiten dan kost het niks.
Je zou naar de schoolarts kunnen gaan, die kan je in vertrouwen alles vertellen en ik denk dat hier wel bepaalde handelingsplannen voor zijn zodat je op welke manier dan ook goed geholpen wordt, bij een zwangerschap maar ook bij het uitleggen van anticonceptie enzo.

suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De test die je huisarts uitvoert zal door iemand betaald moeten worden. Meestal is dit de zorgverzekeraar. Als je minderjarig bent loop je daarom het risico dat je ouders in kunnen zien dat een bezoek door jou aan de huisarts gedeclareerd is bij de verzekering.

Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar bij het Kruidvat koop je 2 testen voor € 5,-. Deze zijn erg goed. Het kost je alleen wel wat geld, maar kan je erg veel geruststelling, danwel zekerheid, voor een schappelijke prijs geven. Houd er wel rekening mee dat je pas kunt testen vanaf de eerste dag van je te verwachten menstruatie.