ik ben 25 weken zwanger en ik voel mijn kindje niet in mijn buik het beweegt niet ik vindt het maar eng moet ik nu naar de dokter of niet?

mijn kindje voel ik niet in mijn buik
het is sinds vandaag ben vorige week nog naar het zieken huis geweest en dat was allemaal goed en toen voel de ik het ook maar nu niet

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
19.5K

Antwoorden (13)

Het komt wel vaker voor dat je kindje wat rustiger is en je het een dag niet voelt. Mocht het langer aanhouden, dan kun je contact opnemen met je verloskundige voor een extra controle. Gemiddeld hoef je je kindje ook maar een keer of 3 per dag te voelen.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.geboortecentrumwonderwereld.nl/leven-voelen Pas vanaf 28 wk moet je je kindje elke dag even voelen. Hopelijk stelt dit je wat gerust!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook dat is geen regel. Ik heb zelf mijn dochter maar heel af en toe gevoeld tijdens de zwangerschap. Dat kwam omdat ze wat dat betreft ongunstig lag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, dat kan als de placenta bijvoorbeeld voor ligt, vandaar ook de nuance 'gemiddeld'
Maak je niet meteen ongerust want je zult meerdere dagen krijgen dat je je kindje niet voelt.
Als je je toch ongerust blijft maken,dan kun je altijd tussendoor bij je verloskundige terecht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je je zorgen maakt, kun je ALTIJD contact opnemen met de gynaecoloog of verloskundige. Even een extra controle kan je twijfels weer wegnemen.
Bij mij was het trouwens altijd zo dat Gompie weer begon te bewegen als ik rustig ging liggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je je ongerust maakt : altijd meteen de verloskundige of gynaecoloog bellen. Zeker als je significante verschillen opmerkt.

Meestal is er niks aan de hand, maar ALS het foute boel is, kun je beter tien keer voor niks dan één keer ten onrechte niet naar de dokter gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Met 25 weken hoef je het kindje nog niet dagelijks te voelen. Het kan ook net zo zijn gaan liggen dat je het voorlopig weer even helemaal niet voelt.

Echter moeders intuïtie kan soms dan wel op hol slaan, het is er ook niet voor niets. Als je rustig bent gaan liggen of een andere activiteit waarna je hem/haar nog steeds niet voelde, bel dan gerust even de verloskundige voor overleg. Wellicht kan ze vandaag of morgen even langskomen om te luisteren, dan weet je weer genoeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet niet of het werkt,heb het bij mijn zwangerschappen nooit uitgeprobeerd.
Schijn eens met een fel lampje,dus op je buik houden,het schijnt dat baby's daar op reageren,het prikkelt ze om te bewegen.
Verder denk ik niet dat je je zo snel druk moet maken,1 dag bewegen ze meer als anders,misschien gisteren of vannacht meer bewogen ?
Ze hebben ook rustige momenten dat weinig bewegen ,maar dan veel groeien.
Sterkte,probeer zelf wat rust te nemen,jij en je baby hebben het alletwee niet goed als je in stress leeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt er ook aan hoe je placenta ligt. Als deze aan de voorkant ligt kun je je beebje ook pas vaak later voelen. Als de placenta aan de achterkant ligt voel je van alles.
Moet je de volgende keer bij de vk maar eens vragen hoe die van jou ligt als je dat niet weet..
Verder zijn bovenstaande antwoorden juist maak je niet teveel zorgen en anders gewoon naar de vk voor een extra controle!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik voelde mijn dochtertje pas de laatste maand ze was gewoon een rustig kind ( nu niet meer ) en mijn placenta zat aan de voorkant van mijn buik... Volgens mij niets om zorgen over te maken, zolang de echo en onderzoeken goed zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan beter te vaak naar het ziekenhuis, dan te weinig.. als er wat mis is vergeef je dat jezelf nooit.. en als het allemaal goed is ben je ook weer gerust!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is nooit "fout" om te bellen, je kan beter de verloskundige/huisarts/gynaecoloog een keer voor niks bellen dan een keer te laat.
Het is JOUW lichaam dus jij voelt het het beste aan.
Ga jezelf niet onnodig stressen (dit is ook niet goed voor je kindje) en bel even. Ze maken dit veel vaker mee en zullen je dus ook niet raar aankijken.
Is het je eerste kindje? Dan is het voor jou ook allemaal nieuw en spannend. Gewoon bellen en even heen gaan.
Als je het echt niet vertrouwd kun je zelfs bij de huisartsen post terecht op avond/nacht, bel ze even en misschien kan de assistente je al een eind geruststellen!
Succes!
Muffin05
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
aangezien je ook al een vraag hebt gesteld over buikkrampen en bloed plassen, zou ik toch maar snel een keer langs de verloskundige gaan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ALs je je zorgen maakt, gelijk gaan. Het is de enigemanier om te controleren en om je gerust te stellen....

SUcces
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon even bellen of je langs kunt komen. Meten is weten!