samonella bacterie en zwanger

Ik ben al 24 weken zwanger en heb vandaag muffins gebakken, voordat k ze in de oven stopte heb k wat gesnoept van het beslag. Nu maakte net me maag rare geluiden en ik ging net naar de wc en had harde ontlasting met bloed. Heb ik nu de bacterie ? En wat kan het betekenen voor de baby ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Tussen het moment van besmetting van de ziekte en de eerste verschijnselen zit 12 uur. Ik denk dus niet dat er een verband is tussen het eten van het beslag en de ontlasting.

Ga wel zo snel mogelijk naar de dokter, want dat bloed klinkt niet goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het bloed, zeker als het helder rood was komt zeer waarschijnlijk van aambeien, ook omdat je harde ontlasting had.
Bij een besmetting zal het 1 niet zo snel gaan en 2 zal je eerder diarree hebben dan harde ontlasting.
Blijf je toch twijfelen neem dan morgen even contact op met je verloskundige
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kans op salmonella is zeer klein,daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Waarschijnlijk heb je hard geperst en daardoor is je anus wat kapot gegaan en zag je wat bloed.
Maak je niet teveel zorgen.