Kan ik na drie maanden een andere anticonceptiepil gewoon weer overstappen op de pil die ik daarvoor gebruikte?

Ik heb jarenlang microgynon 30 gebruikt. Ik wilde eens een andere proberen omdat ik niet steeds al die hormonen wilde e.d. Nu gebruik ik 3 maandag Qlaira (24+4) maar merk weinig verschil in hoe ik me voel. Het enige dat ik merk is dat ik veel meer puistjes heb. Bovendien is de Qlaira heel erg duur en wordt niet vergoed. Van de Microgynon heb ik nog een ruime voorraad. Maandag moet ik met een nieuwe strip beginnen, kan ik dan gewoon weer beginnen met de microgynon? Is dit slecht voor mijn lichaam, die veranderingen steeds?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is nou typisch een vraag die je bij de dokter of de apotheek zou moeten stellen.
Kimath
12 jaar geleden
Hou er wel rekening mee dat je een tijdje niet beschermd bent tegen zwangerschap als je wisselt.

Het beste antwoord

Hoe heb jij de overstap gedaan van Microgynon 30 naar Qlaira?
Denk wel dat het mogelijk is maar je moet dan wel rekening houden dat je dan wel zwanger kan raken bij onveilige seks omdat je nog niet beschremd ben van deze pil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit is een vraag die je best aan je huisarts vraagt