Ja - de hormonen gieren door je lichaam; gebeurtenissen worden enorm 'opgeblazen', je wordt veel gevoeliger. Emoties intenser.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent een stuk gevoeliger dan normaal. Dus dat kan zeker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat kan kloppen. Komt door de hormoonverandering

Het is wel lastig. Hou het in de gaten, na de bevalling kun je er ook last van hebben.

Leg het uit aan je partner, die snapt er vast niks van, als je het uitlegt wel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O ja, die rot hormonen!!!! Ik ben helemaal geen huiltype ( de laatste keer dat ik huilde kan ik mij niet eens meer herinneren), maar tijdens mijn zwangerschappen was ik super-emotioneel. Ik huilde om van alles: zielige dingen, als iemand op de t.v. iets won (en dan echt niet iets groots) van kwaadheid, soms zelfs om niets enz.. Ik vond het heel vervelend maar gelukkig had mijn omgeving er begrip voor.
Gelukkig bleef dat niet de hele zwangerschap zo.

Na de bevalling kwam ik weer in andere emotionele fase, ik zat toen beslist niet op een roze wolk, maar bedacht bij alle vreselijke dingen die ik hoorde, las en op de t.v. zag, dat hetzelfde mijn kind kon overkomen.
Gelukkig duurde deze fase niet lang en het was het allemaal dubbel en dwars waard, mijn kinderen zijn het allermooiste
wat mij gegeven is !!!!

Heel veel geluk en geniet, ondanks de tranen, van je zwangerschap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
o god ja :) ik had het ook, had het zelfs van de merci reclame's hahahahaha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja helaas wel, je wordt door jouw hormonen een stuk labieler, gevoeliger voor de omgeving. En omdat je verantwoordelijkheid gaat dragen besef je ineens hoe akelig de wereld niet is waar jouw kindje in geboren gaat worden. Kinderleed kun je al helemaal niet aanzien. Maar gelukkig nemen die hormoon schommelingen weer af en dan kun je weer normaal tegen de wereld aankijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jahoor: je gaat (on)bewust beseffen dat je je man de komende jaren wat minder aandacht gaat geven!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hormonen, hormonen. Het voelt eigenlijk als de eerste dagen van je menstruatie en na de bevalling, die beruchte 4e dag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker weten!Bij mij liepen de tranen nog tijdens de keizer snee.Het ongeloof ,na 3 miskramen,ook na de bevalling kwamen nog lange tijd de tranen, omdat die kleine me zo vertederde.Toch was het bij mij geen angst,toen ik zwanger was,dus moeten het hormonen geweest zijn,zoals bij iedereen.Ze noemen het niet voor niets "zwangerschaps hormonen.
14 jaar geleden
ik heb juist het idee dat ik sneller kwaad word. al jank ik daar ook meestal bij.