Een tatoeage laten zetten tijdens zwangerschap ja of nee? Zijn hier risico's aan verbonden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou hem niet op mijn buik laten zetten ; dat gaat zo vertekenen later ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk kun je niet eens een shop vinden die 'm zou zetten.

Antwoorden (4)

De kans op infecties is een stuk kleiner geworden de laatste jaren, maar er is nog wel kans. Je huid verandert tijdens de zwangerschap waardoor je tattoo er na de zwangerschap anders uit zou kunnen zien, afhankelijk ook van de plek waar je hem laat zetten.
Volgens mij is er geen tattooshop die bewust bij zwangere vrouwen een tattoo zet, even geduld hebben dus..............
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me toch heel simpel, een kind word maar 1 keer geboren, een tattoo kan je je hele leven nog zetten. Waarom zou je uberhaupt een risico willen lopen om je kind te vergiftigen? Geduld is een schone zaak, dus ook voor je kind:) Risico's zijn er natuurlijk wel. Het zal ongetwijfeld minder zijn dan 5 jaar geleden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er zit altijd een risico aan vast natuurlijk.

tijdens zwangerschap veranderd je huid door de hormonen en kan heftiger reageren (denk maar eens aan het zonnemasker)

bij een tattoo breng je IN de huid een stof in die lichaamseigen is, dus wil je het op zeker spelen:
wacht dan tot de bevalling een tijdje achter de rug is (hormoonhuishouding zit écht niet binnen een maand week op het oude level) en kies dan voor een shop die goed is aangeschreven en zeer nauwkeurig de voorgeschreven hygiëneregels naleeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou je niet even wachten? Is dat plaatje er niet meer over ... maanden? Ik begrijp dat je het mooi vind maar er kunnen infecties optreden wat mij voor een gezonde zwangerschap niet echt bevorderlijk lijkt. Ik zou dus zeggen "Nee", gewoon even geduld hebben tot je bevallen bent