Tips om zwanger te worden?

Hallo, mijn man en ik willen zwanger worden.
ik ben nu al sinds januari gestopt met de pil.. maar het is nog steeds niet gelukt..
heeft iemand tips?
wanneer ben je het vruchtbaarst?
en kan het komen omdat ik 7 jaar de pil heb geslikt?

alvast bedankt voor de reacties!

Toegevoegd na 1 dag:
Er werd gevraagd wat mijn leeftijd is.... ik ben 23,

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je man kan niet zwanger worden hoor...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, het gaat je man natuurlijk niet lukken om zwanger te worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha zo zat ik ook al, ik denk dat alleen jij zwanger wordt lieverd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zet er even bij hou oud je bent, want als je 40 bent krijg je andere antwoorden dan als je 20 bent :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In die film kan het ook dus waarom niet? Gewoon blijven volhouden en dan is je man vanzelf zwanger!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Samen in verwachting, dat kan nog net. Maar mensen die zeggen dat "ze" zwanger zijn, daar krijg ik de kriebels van. Een man kan niet zwanger zijn. Wel in blijde verwachting als het dan zo nodig moet.

Het beste antwoord

Er zijn veel tips om zwanger te worden. En iedereen heeft zo zijn eigen voorkeuren en goed werkende methodes.

Maar zoveel mensen, zoveel wensen. En wat goed voor jullie werkt is moeilijk te bepalen.

Je bent nu dus 8 maanden bezig. De gemiddelde vrouw is zwanger binnen 6 maanden. Dus jullie doen er nu iets langer over na 7 jaar de pil. Geen zorgen. Ik denk niet dat er iets mis is. De hormonen die je door de pil krijgt zijn na een paar weken uit je lichaam. Op dat moment moet het lichaam zelf weer het hormoon aanmaken om een goede eisprong te krijgen. Dit kan bij sommige mensen maanden duren. En hoe langer de pil des te langer dit kan duren...

Bekende methodes om zwanger te worden zijn (je hoeft ze niet allemaal te proberen)

>Getimede seks. Probeer d.m.v. dagelijk (in de ochtend) temperaturen of met een ovulatie test je eisprong te bepalen. Zorg dat jullie 48 uur voor tot 6 uur na de eisprong seks hebben.

>Niet te vaak seks. Probeer om de 2 of 3 dagen seks te hebben. De sterkte en hoeveelheid van het mannelijke zaad neemt dagelijks toe. Door elke dag seks te hebben kan de hoeveelheid of sterkte van het zaad te weinig zijn om zwanger te raken. Probeer 2 dagen voor en net na je ovulatie seks te hebben.

>Slik prenatale vitamines. Een gezond lichaam heeft een grotere kans om zwanger te worden. Het slikken van prenatale vitamines kan hier zeker bij helpen. Ook zit er in deze vitamines vaan foliumzuur en dat is goed voor de baby (b.v. tegen een open schedeltje).

>Probeer te sporten, geen alcohol of caffeine te drinken en niet te roken en op gewicht blijven. Dit zijn lastige dingen maar kunnen wel bijdragen aan jouw gezondheid, snellere zwangerschap en gezondheid van je kindje.

>Stress. Probeer het stressniveau te verlagen tot het minimum. Stress is erg ongezond voor je lichaam en heeft effect op de kans om zwanger te worden.

>Ga even langst bij de dokter. De dokter kan je gezondheid bepalen, je tips geven over je cyclus en ovulatieperiode. Je gaat nooit voor niks en loopt altijd met praktische tips de deur uit.

Er zijn ook nog veel tips uit het roddelcircuit zoals "de beentjes omhoog" naar de seks zodat het sperma langer de tijd heeft om naar binnen te lopen. Deze methodes zijn nooit bewezen. Echter...baat het niet dan schaad het niet ;-)

Als je nog iets wilt weten hoor ik het graag.

SUCCES!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (12)

Met de pil kan het (deels te maken hebben) Door de pil vindt er geen eisprong plaats (ik weet niet wat voor pil je gebruikt, is het een prikpil?)
Waardoor je dus niet vruchtbaar bent, dat kan even aanhouden (als je dus de prikpil gebruikt, en je menstruatie wegblijft kan het nog 2 jaar duren voordat je weer vruchtbaar bent.)
Het ligt volkomen aan de situatie.
maar wat vooral belangrijk is, is dat je je er niet te veel mee bezig houdt, je moet zo "relaxed" mogelijk zijn tijdens de sex.
Dan zul je sneller zwanger raken.
Heb geduld.
Haastige spoed is zelden goed.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik slikte een gewone pil, in zo'n stripje.. geen prikpil ofzo,..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt wel hoor dat het nog even kan duren. je lichaam is zó gewend geraakt aan die hormonen en de hele "fabriek" moet nu weer opnieuw worden opgestart.
Als je er te intensief mee bezig bent is de kans groot dat het niet lukt.
Je hoort vaak als mensen ontspannen door b.v. op vakantie te gaan of helemaal er niet meer aan te denken.
Veel sneller een zwangerschap ontstaat.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je graag zwanger wilt worden is het nu eenmaal geen optie om er niet teveel mee bezig te zijn.
De menstruatiecyclus begint op de eerste dag van de menstruatie en eindigt op de dag voor de volgende menstruatie. Een gemiddelde menstruatiecyclus duurt 28 dagen.

De eisprong, ook wel ovulatie genoemd, vindt ongeveer 14 dagen voordat je weer moet menstrueren plaats. Tijdens de eisprong komt een rijpe eicel vrij. Zodra de eicel is vrijgekomen, is de eicel vruchtbaar en kan de eicel worden bevrucht. De eicel blijft na de eisprong tot 12 uur in leven.

Je bent het meest vruchtbaar in de periode van twee tot drie dagen rond de eisprong. Maar de geslachtsgemeenschap zou vanaf vijf dagen voor de eisprong kunnen plaatsvinden om een bevruchting als gevolg te hebben. Aangezien de eicel na de eisprong nog maar tot 12 uur in in leven kan blijven, is het na de eisprong lastiger om zwanger te worden omdat je niet precies weet wanneer de eisprong plaatsvindt en je dus te laat kan zijn.

In de online biologische klok kun je berekenen wanneer jouw meest vruchtbare dagen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ van mij. je kunt maar beter zorgen dat er vast wat zwemmertjes liggen te wachten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje voor de +
De Persona, te koop bij drogist en apotheek, geeft aan wanner je vruchtbaar bent
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ van mij. wel een dure optie.
voor je man: geef je zak de ruimte, losse boxers/broeken. doe niks wat slecht voor je is, (roken/koffie etc..) want dat is ook slecht voor je zaad.

voor jou: ook stoppen met roken/koffie enzo, verder zijn er een soort omgekeerde zwangerschapstests die krijgen waar je je eisprong hebt. (er zijn ook berekeningen voor, maar elk lichaam is anders.. http://www.predictor.nl/zwanger-worden/online-biologische-klok/)

zaad blijft pak em beet 3 dagen "goed" (na het...) dus om de dag proberen in de 3 dagen voor en na je eisprong voor maximale kans.

succes en rustig aan, je komt er wel, stress is ook niet goed, geniet gewoon lekker van elkaar en geniet daarna van jullie liefdesbaby
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
meh duimpje naar beneden, danku, weet niet wat het probleem is ben een ervaringsdeskundige en op deze manier hebben wij nu een mooi zoontje..
Als je iedere ochend voor het opstaan je temperatuur opneemt en noteer dat in je agenda ,dan zie je wanneer je een kleine verhoging zal hebben.
Dit zijn de paar dagen om je kans te pakken voor een bevruchting.
De verhoging is maar een klein beetje ,bv van 36.8 naar 37.0
Probeer dit een maand of drie in je ziet welke temperatuur jij zal hebben en ziet meteen die kleine verhoging.
Succes.
Bij mij werkte dit perfect.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon door gaan, zoals altijd. Het lukt niet op afroep en inderdaad er te veel mee bezig zijn is niet altijd goed, wekt stres op. Een kennis van ons wilde ook dol graag kinderen en lukte niet, op een moment gezegd hoeft niet meer en na een jaar zwanger. ik zou zeggen leker leven en genieten van elkaar. Su6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt de natuur natuurlijk best een handje helpen, dus doorgaan zoals altijd vind ik een wat "slap" antwoord.
Het klinkt misschien stom en vreemd enzo, maar als je niet ongesteld bent, raadt ik je aan om elke dag sex te hebben met je partner. Omdat je niet van de eisprong zeker bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ten eerste ontspan je, en leg er niet teveel druk op. Ik kreeg als advies om 5 dagen voor mijn verwachte menstruatie elke dag te vrijen )1 keer per dag dan is het sperma op zijn krachtigst. Dan tijdens de menstruatie ook 1 keer per dag vrijen tot 3 dagen na mijn menstruatie. Ik was heel snel zwanger. Ik deed ook mijn benen omhoog na de seks zodat het er niet zo snel meer uitliep. Veder eet gezond en begin op tijd met foliumzuur slikken. Het liefst al als je begint met zwanger proberen te worden.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het kan even duren voordat de pil uit je systeem is.
Maar het hoeft niet. Ik stopte midden in de strip. De volgende dag menstrueerde ik al. We hebben die dagen voor en na het stoppen van de pil elke dag gevreeën tot 3 dagen na het menstrueren en ik was toen meteen zwanger. Kon het niet geloven maar het was echt zo.
Ik slikte toen 5 jaar de pil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou er niet te veel druk op leggen. Het moet ook nog leuk blijven. Leer je lichaam kennen. Ik heb ook 10 jaar de pil geslikt en ben toen gestopt omdat ik me er niet goed bij voelde. Daardoor moest ik wel in de gaten houden wanneer ik ongesteld werd zodat ik ik wist wanneer ik het save moest doen met mijn partner. Inmiddels hebben we 3 geplande kinderen en is mijn man nu geholpen. Dus mijn advies:

*Schrijf elke maand op je kalender wanneer je ongesteld bent geworden zodat je een indicatie krijgt over hoe lang je cyclus is. (bij mij was dit ongeveer 28 dagen)

*Ik heb ooit gelezen dat wanneer je je eisprong hebt dat je dan 14 dagen later ongesteld wordt. (voor mijn gevoel klopt dit ook omdat ik vaak ook de eisprong voelden) (dus kijk op je kalender welke dag dat ongeveer was en ga rekeken)

*En dan het slijm. Een paar dagen voor je eisprong gaat je vagina meer slijm/vocht produceren. Misschien is je dat al opgevallen. Wanneer je het slijm tussen je vingers hebt en uit elkaar doet en er draden van kan trekken dan ben je dus vruchtbaar. Het slijm zorgt voor bescherming van het zaad en maakt de weg naar het eitje makkelijker.

* En laat er minimaal 2 dagen tussen zitten voor elke poging.

Ik heb dit ook aan een vriendin verteld die al 1,5 jaar bezig was om zwanger te raken en 2 maanden na dat ik dat verteld had was ze zwanger...

Succes!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er zijn al veel nuttige tips gegeven.
het is idd heel belangrijk dat je eerst je cyclus in kaart gaat brengen.
mocht je over een poosje overwegen om naar de huisarts te stappen, kan dit ook nuttig zijn omdat de meeste huisartsen je eerst weer naar huis sturen om dit te gaan doen (heb je vast je huiswerk gedaan)
dit houdt in dat je jezelf elke ochtend, vóór het opstaan en op hetzelfde tijdstip, temperatuurt.
je cyclus start op de eerste dag van je menstruatie (dag 1).
als het goed is, merk je dat je temp rond dag 14 dan licht stijgt. dit is je eisprong. rond dit moment ben je vruchtbaar en is het belangrijk om elke dag te vrijen.
daarnaast kun je idd je vaginale slijm controleren. normaal is dit ws niet zoveel en dikkig/stug (sorry voor de smeuïge details). rond je eisprong wordt het meer en meer vloeibaar. als je het tussen je vingers pakt, kun je er een "draad"van trekken. dit is zeer vruchtbaar slijm.
het beste kun je elke dag wat slijm tussen je vingers pakken.
daarnaast kun je ook nog voelen aan je baarmoedermond.
normaal gesproken voelt die aan als een hard puntje en zit laag in je schede. hoe dichter je bij je eisprong komt, hoe hoger hij komt te zitten (je kunt er steeds moeilijker bij) en hoe zachter hij aanvoelt (een beetje als een oorlelletje). dit zul je ook elke dag op een vast tijdstip kunnen voelen en moet je echt "leren", om het verschil te kunnen voelen. als je menstruatie weer in zicht komt, zakt je baarmoeder ook weer. (toen ik zwanger was merkte ik dat doordat mijn baarmoedermond hoog bleef staan).
het klinkt allemaal wat ongezellig, maar ik heb het zelf ook gedaan bij drie van de vier zwangerschappen (en tussendoor om juist NIET zwanger te raken, al zal ik dat niemand aanraden, want is natuurlijk niet erg betrouwbaar) en was in no time zwanger. je leert je lichaam zo heel goed kennen en het kost weinig moeite.
ik hoop dat je er wat mee kunt en dat het snel mag lukken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de 2 antwoorden van gonzo zijn zeer betrouwbaar en die werken echt allemaal een plus voor haar, maar hoe goed deze ook zijn het geeft natuurlijk nooit garantie om zwanger te worden.
Wij hebben 3 kindjes we hebben voor elk kindje een paar jaar werk gehad (tussendoor geen anticonceptie gebruikt) en we hebben alle bovenstaande tips gebruikt ook alle hormoonbehandelingen doorlopen niets gaf. na alle ellende en na ons 2e kindje zeiden we we gebruiken niets meer maar zijn tevreden met 2 kindjes en toen raakte ik spontaan zwanger dus het uit je hoofd zetten werkt wel (ik ken er heel veel met zo'n zelfde verhaal) maar probeer dat maar eens als je graag een baby wil. ik kon het niet.
Wat ik nog wel wil toevoegen aan alle antwoorden is dat het erg belangrijk is dat je man zijn zaad niet te warm houd. geen strakke broeken aan en geen sauna bezoeken enz.
mijn man was vrachtwagen chauffeur en nadat hij een ander (niet zittend) beroep zocht kreeg hij ineens veel meer levende spermacellen dus dat gaf echt.
Probeer geen obsessie te maken van het zwanger worden (moeilijk hoor ik heb dat ook gedaan) ik wens je succes en hoop dat je snel zwanger bent