Zijn er mensen wiens eerste herinneringen teruggaan tot in de baarmoeder?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nah ik heb het wel een soort van herbeleeft voor 22 maanden maar dat was in de bak
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn altijd mensen die dat zeggen. Maar wat moet je geloven? Hoe bewijzen ze het?

Het beste antwoord

Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat de gemiddelde leeftijd van de allereerste herinnering 3 jaar en 6 maanden is. Voor iedereen ligt deze leeftijd tussen de 2 en de 5 jaar.

Er zijn niet-wetenschappelijk bewezen gevallen van mensen die beweren dat ze herinneringen hebben van in de baarmoeder, zoals de Roy Mills in de onderstaande bron.

Er zijn ook theorieën die beweren dat je voor je geboorte al herinneringen opdoet van b.v. je moedertaal, of de muziek die je ouders vaak spelen. Redelijk bekend is dat baby's in de baarmoeder al de stemmen van de ouders kunnen herkennen en daarop reageren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Er zijn ongeveer vijf mensen bekend met een zogenaamd 'perfect geheugen'. Zij herinneren zich alles. Pijn, gevoelens, details, data etc.. En ook zij zeggen niets over het leven in de baarmoeder. Dus het antwoord is waarschijnlijk 'nee, die zijn er niet.'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel zeldzaam geval misschien ik bijv; herriner sommige dingen van mijn 2 de jaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan heel goed. Ik ook ;-))
Ik vermoed dat het aangepraat is en een eigen leven is gaan leiden zodat mensen dat serieus denken dat ze dat nog bewust meegemaakt hebben .
Zelf zie ik het als een paramnesie (onjuiste herinnering)
Onze inbeelding vervangt dan gebrek aan herinneringen die dan zeer geloofwaardig kunnen zijn.
Ik beschouw zulke mensen dus NIET als leugenaars.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De hersenen zijn nog niet voldoende ontwikkelt om ervaringen op te slaan en zich deze later te herinneren en op te roepen. Het boek 'Wij zijn ons brein' van Dick Swaab geeft o.a. antwoord op jou vraag