zwanger en vervelende vraag ?

Ik ben nu 33 weken zwanger en heb wel al veel last van een enorme natte onderbroek ... ik heb nog geen opening wel last van harde buiken . is dit mijn water dat in stukjes breekt of niet ? ... het is mijn eerste kindje dus ik zit met veel vrage .

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
19.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gelijk dat je met veel vragen zit! maar hieronder zijn geonoeg antwoorden! veel succes en alvast gefeliciteerd!

Antwoorden (10)

als je zulke vragen hebt moet je ze meteen bellen met de verloskundige pratrijk waar je bij zit. ook al is het nix. daar zijn hun voor, hun weten wat het beste is en als er ook maar iets is doe ze je onderzoeken, dus ik zou zeggen schroom niet en bel ze voor het misschien iets ernstigs is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt nat, dan meteen contact opnemen met de verloskundige om voor alle zekerheid te controleren of het vruchtwater is (Soms scheuren de bovenste vliezen en dan klotst er dus af en toe vruchtwater uit je buik, zonder dat je het idee hebt dat je water echt gebroken is. Dit kan echter niet veel kwaad, want het vruchtwater wordt opnieuw aangemaakt, maar je moet dan wel regelmatig controle hebben of er nog genoeg wordt aangemaakt en je loopt sneller infecties op).
Het is echter met 33 weken ook normaal dat je meer vloed verliest.
Ik zou gewoon even de verloskundige bellen, dan ben je gerust!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, gewoon even de verloskundige bellen. T kan zijn dat t urineverlies is, maar om t zeker te weten bij elke twijfel bellen. Ze weten dat n eerste kindje ontzettend spannend is en dat je veel vragen hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms is het moeilijk te beoordelen of iets vruchtwater is. In je zwangerschap heb je meer waterige afscheiding en laat de blaas soms wat urine lopen zonder dat je het tegen kan houden.

Als je continu vocht verliest, je denkt dat het vruchtwater is en je bent nog geen 37 weken, moet je de verloskundige bellen. Ook als je twijfelt en niet weet wat het vochtverlies is, meteen bellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat de voorgangers zeggen echt aannemen hoor, je bent echt te vroeg in de zwangerschap om hier mee door te lopen.

Je zou kunnen proberen of je iets van dat natte dat uit je vagina komt op te vangen in een bv schone emmer/potje/po....als het iets naar roze achtig doorschijnt met vlokjes erin is het vruchtwater. Of een schoon maandverbandje dragen en daarna ruiken (ja sorry, tis mss wat goor) of het een zoetige lucht heeft.

Bel toch maar je vk hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt dit eigenlijk eenvoudig zelf testen door even te ruiken. Niet zo fris misschien maar wel aan te raden.
Vruchtwater ruikt zoet weeïg. Denk je dat het vruchtwater is dan moet je even bellen naar de verloskundige. Zij kunnen testen of het vruchtwater is met een soort wattenstaafje, kleurt het donker dan is het vruchtwater.
Maar zoals al in andere antwoorden blijkt kan het ook urine zijn of heb je wellicht meer afschieding dan normaal.
Dit komt veel voor tijdens de zwangerschap. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Urine ruikt heel anders dan vruchtwater. Als je ook maar enigszins denkt dat je vliezen gebroken zijn dan moet je contact opnemen met je verloskundige of gynaecoloog. Het betekent een open verbinding waardoor je baby binnen 24 uur geboren zou moeten worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is verstandig om contact op te nemen met de verloskundige of gynaecoloog.
Uit ervaring weet ik dat jouw antwoord niet helemaal klopt. Dit is afhankelijk van de situatie. Ik heb tweemaal met gebroken vliezen ongeveer 1 1/2 week aan weeenremmers gelegen in het ziekenhuis. Mijn middelste kindje is uiteindelijk met 33 weken 4 dagen geboren,mijn jongste met 34 weken 3 dagen. Vruchtwater blijft door je lichaam aangemaakt worden. Het moet wel genoeg zijn voor de baby en vanwege infectiegevaar moet je in het ziekenhuis blijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je wel gelijk hebt dat het aan de hoeveelheid vruchtwaterverlies ligt. Het wordt inderdaad aangemaakt. Maar het is absoluut noodzakelijk om e.e.a. te laten beoordelen door degene die de zwangerschap begeleidt. Dank voor je aanvulling/correctie!
Als het vruchtwater is dan blijft het alsmaar doorlopen , je kan ook last hebben van veel afscheiding heb ik zelf ook gehad tijdens einde zwangerschap , Men denkt dan nog weleens aan vruchtwater . Beste wat je kan doen is idd ff de vk bellen die weet het eigenlijk gelijk als ze het ziet en anders doet ze een testje bij je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan idd allemaal het bovenstaande zijn. toen ik 38 weken zwanger was zat ik op de bank en toen ik opstond was mijn hele bank en broek zeiknat. Ik heb mij gedoucht en de bank die niet stonk schoongemaakt. De volgende dag het ziekenhuis gebeld en moest gelijk komen. Daar hebben ze een monstertje afgenomen en ik bleek geen vruchtwater te verliezen. Ik had gelijk moeten komen dan hadden ze het kunnen constateren. Plas was het ook neit weet ik zeker. Waarschijnlijk had ik een lekje en omdat dit weer weg was kon ik weer naar huis. Het heeft vervolgens nog 4 weken geduurd. Het kan ook urine zijn omdat de kleine misschien laag ligt en lekker tegen de blaas aan het trappen is. Of afscheiding in ernstige vorm. Komt ook heel vaak voor. Als je veel vragen heb kan je bij www.zwangerschapspagina.nl heel wat info vinden en hier heb je een forum die mij toen dr tijd ook hebben geholpen met mijn onzekerheden.

Oja als het zoet ruikt is het zeker vruchtwater ook de kleur is belangrijk. Vruchtwater kan een wat rozige kleur hebben dus neem een inleg kruisje dan kan je het beter beoordelen. Wanneer het wat groenig of bruinig is gelijk VK bellen want dan kan er gepoept zijn. maar gezien jouw aantal weken is de kans klein. Succes nog met de laatste loodjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Super antwoord, heel duidelijk! Wat mij betreft het beste antwoord.+++++++
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thanks ;-)
ik zou zeker naar de verloskundige gaan, herken je probleem wel, al weet ik niet hoe nat je bedoelt natuurlijk.
ik ben niet naar de verloskundige gegaan, durfde niet maar ben nog steeds benieuwd wat het geweest is.
alles is goed gegaan, dus achteraf geen spijt, maar toen ik wilde en niet durfde voelde ik me best lullig:(

al het hierbovengenoemde is mogelijk, vruchtwater, urine etc en het schijnt er een beetje bij te horen.
als het echt best veel is (en dus niet alleen best vaak een beetje) moet je echt gaan!!!
anders zou ik het ook doen ter geruststelling.
als je je er druk om maakt....stress is ook niet goed voor de baby.....