Doppler onderzoek
Tijdens echo-onderzoek wordt zo nodig doppler-onderzoek verricht. Daarbij meet men de bloedstroom in de navelstreng of in bloedvaten van het kind of van de moeder.

Een afwijkende uitslag kan wijzen op een afwijking van de placenta of navelstreng.
Er zal verder worden gekeken om te achterhalen wat de oorzaak hiervan is, en ook zal het kindje extra in de gaten worden gehouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dan krijgt de foetus te veel zuurstof en te veel voedingsstoffen binnen, maar volgens mij kan dat niet veel kwaad. Beter dan te weinig.

Je krijgt daardoor misschien een wat grotere baby.

Het is verstandig om deze dingen met de gynaecoloog of verloskundige te bespreken!