Ik ben na mijn miskraam van 9 juni gisteren ongesteld geworden. Het is maar 1 dag geweest, kan dit?

Normaal gesproken ben ik 6 dagen ongesteld en de eerste 2 dagen flink dit is na mijn bevalling van 2009 zo geworden. Daarvoor toen ik aan de pil was, was ik licht ongesteld voor 4 dagen ongeveer.
Gisterenochtend was het flink helderrood, moest ook na 2,5 uur mijn supertampon wisselen omdat ik was doorgelekt, maar daarna alleen nog maar bruinig bloed en bijna niks meer en sinds gisterenavond helemaal niks meer.
Ik wil graag weer zwanger raken, maar weet nou niet helemaal of ik dit als menstruatie kan tellen of niet. Ik wil met ovulatietesten gaan beginnen, maar als dit geen menstruatie is, lijkt me dat een beetje zonde.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit lijkt mij persoonlijk niet echt een vraag voor Goeievraag maar voor je dokter. Bronnen:
- Dokter

Het beste antwoord

na een miskraam kan het even duren voor je cyclus weer normaal op gang komt.
of je deze bloeding als een menstruatie mee kan tellen is natuurlijk niet te zeggen.
wat je zou kunnen doen, als je toch graag zwanger wilt worden, is deze maand goed je best doen met "klussen"en nog een cyclus afwachten voordat je met de ovulatietesten begint.
btw; als je gecurreteerd bent, is je baarmoeder natuurlijk helemaal schoon gemaakt, dus kan het wel kloppen dat je niet veel bloed hebt verloren, omdat er weinig op te ruimen was.
ik denk niet dat je hiervoor de dokter hoeft te bellen hoor.
die zal ws ook gewoon af willen wachten. mits je natuurlijk geen koorts of extreem bloedverlies krijgt.