Is het mogelijk om de morning afterpil te nemen nadat je een zwangerschapstest hebt gedaan, waaruit blijkt dat het positief is?

Ik ben vergeten om de anticonceptiepil te nemen in de eerste week. Dit is overigens mijn eerste tablet. Nu is mijn vraag of de morning afterpil nog werkt, nadat de test zegt dat het positief is.
Verder zijn de 72 uren nog niet verstreken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K

Het beste antwoord

Het heeft geen zin om hiervoor een zwangerschapstest te doen. Dat geeft voor deze situatie geen verschil. Hij zal alleen positief aangeven als je al langer zwanger bent. Ik zou als ik jou was de morning afterpil gebruiken. Dit kun je beter niet gebruiken als je inderdaad al zwanger bent. De zwangerschap zal er niet door worden afgebroken ( het is geen abortuspil) maar kan wel schadelijk zijn.
Maar als het alleen om de vergeten pil gaat is het voor een keertje een goede oplossing.
Mits je onveilige sex hebt gehad natuurlijk. Als dat niet het geval is geweest hoef je niks te doen maar de komende weken een condoom gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje voor je reactie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel!

Andere antwoorden (4)

Wat een vervelende situatie voor je! Nee, die gaat niet meer werken. Overigens ben je al veel langer dan 72 uur in verwachting als de test positief aangeeft. (maar misschien begrijp ik je verkeerd?)
Als je de zwangerschap wilt afbreken kun je je het beste even laten informeren door de huisarts of gynaecoloog. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het lijkt mij dat je dit even het beste met je huisarts kunt overleggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga die morning after pil maar halen. Een test heeft enkel zin als je (bijna) moet menstrueren.
Het hangt er natuurlijk vanaf wanneer je hebt gevreeën.
Je kan uitleg vragen aan je apotheek of je huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een zwangerschapstest (thuistest) kan je pas doen als je ca 2 weken zwanger bent dus dan lijkt mij een morningafterpil niet echt zinvol meer.
Ga naar de huisarts als je advies wil.