Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe groot is de kans dat een zwangere vrouw mexicaanse griep krijgt.?

ik lees overal dat je vatbaarder bent. maar hoeveel.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
810

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

De kans dat je dat tijdens je zwangerschap krijgt is denk ik net zo groot als dat je niet zwanger bent. Alleen als je het krijgt betekent dit een extra bedreiging voor je baby. Die heeft immers nog minimale weerstand. Evenals de reden dat je tijdens een zwangerschap beter kunt afzien van bepaald voedsel zoals schimmelkazen, rauwe koemelk, rauw vlees e.d. Dit zijn risicovolle voedsels waar je ziek van kunt worden ( of je nu wel of niet zwanger bent. ) Alleen bij een zwangerschap is het ziek zijn hiervan vaak fataal voor de baby. Zodoende is de kans dat je de griep krijgt waarschijnlijk niet groter dan ieder ander die gezond is, maar zou het krijgen van die griep wel een extra gevaar zijn voor de baby.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de v.s. krijgen zwangere vrouwen als eerste de prik. Dit omdat van de mensen die de ziekte krijgen 6% zwanger is. Dit terwijl er altijd maar ongeveer 1 % zwanger is van de bevolking. Dit was vandaag in het nieuws. Hieruit kan je opmaken dat de kans 6 keer groter is dan als je niet zwanger bent.

Dit zijn cijfers en is niet een wilde gok alleen of het nou stom toeval is dat er naar verhouding 6 keer meer vrouwen ziek worden die zwanger zijn dat is niet bekend.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tijdens je zwangerschap ben je wel degelijk vatbaarder voor ziektes. Je afweersysteem werkt dan namelijk minder goed omdat als het alle lichaamsvreemde dingen zou afbreken / opruimen ( dat is wat een afweersysteem doet) het ook je kindje af zou stoten en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Niet alleen de kans op infectieziekten is groter, ook de kans op kanker is groter tijdens de zwangerschap. helaas spreek ik uit eigen ervaring. Percentages weet ik niet. Is ook denk ik niet zo belangrijk want elke procent meer kans is er 1 te veel naar mijn mening. Ik vond in de volkskrant nog dit artikel http://www.volkskrant.nl/wetenschap/article1268503.ece/Griep_treft_zwangere_vrouw_zwaarder. Ik hoop dat je er iets aan hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding